Online marketing fogalma
A technika valamint a körülöttünk lévő világ fejlődésével a hangsúly az újságokról, szórólapokról áttevődött a digitális térbe. A rádió az, amely még tartja a pozícióját, de az akciókkal, hirdetésekkel, cégekkel és brandekkel már sokkal inkább az interneten találkozunk.
A megfelelő online marketinghez elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk a vállalkozásunk célcsoportjával. Ugyanis minden célcsoport eltérő online csatornákon van jelen, teljesen mást használ. A megfelelő online marketing stratégia célja a konverzióra ösztönzés azáltal, hogy megfelelő csatornákon eléri a célcsoportot.
Online marketing eszközök:
weboldal
Ez a legalapvetőbb marketingeszköz, és a legjobban felértékelődik, ha teljesen saját weboldalunk van, hiszen a sikerességét nem befolyásolják külső tényezők azáltal, hogy az elejétől a végéig mi állítjuk be. Legyen szó vizuális vagy szöveges tartalomról, az oldal felépítéséről, a megfelelő optimalizálásig.
Tartalommarketing
A túl sok reklám - a reklámzaj - azt éri az emberekben, hogy nem figyelnek a hirdetésekre, hiszen ha valami számunkra túl sok, attól próbálunk szabadulni. A tartalommarketingben
a legfontosabb, hogy ne erőltessük a potenciális vevő arcába a termékünket, hanem érjük el, hogy érzelmet váltson ki belőle, és értékként tekintsen rá. Ez lehet egy blogbejegyzés, infografika, tanulmány, képek, ábrák, videók. Fontos szempont a rendszeresség és a relevancia, ez ugyanis a kulcsa a sikernek. Ehhez ismernünk kell a célközönségünket, ismernünk kell a piacot és figyelnünk kell a visszajelzésekre.
Sokakat idegesít a rengeteg spam e-mail, viszont az egyik legegyszerűbb módja a kapcsolatteremtésnek, vagy a vásárlók visszacsábításának - ha jól csináljuk. Hiába vannak jó tartalmaink, ha a keresőmotorok nem találják meg. Ezért fontos a SEO, a keresőoptimalizálás, hogy egy jól kiválasztott kulcsszó köré építsük a tartalmainkat.
Fizetett hirdetések (PPC)
Az organikus találatok mellett a Google megjelenít fizetett találatokat is, amelyek a “hirdetés” felirattal lát el, és a találatok tetején az első 4 helyen jelennek meg. Ide a Google Ads segítségével készíthetünk hirdetéseket. Sokkal népszerűbb viszont manapság a Youtube, a Facebook vagy az Instagram, hiszen minden felület a képeken kívül a videós hirdetéseket is kezelni.
Közösségi média (social media) marketing
Legfontosabb annak kiderítése, hogy hol van jelen a célcsoportunk: Facebookon? Instagramon? Vagy a TikTokon? Ugyanis azon a felületen kell a követői bázisunkat elérni és népszerűsíteni.
Influencer marketing
Egy influencer a közösségi médiában sokat tehet azért, hogy szélesebb körben megismertesd a terméked a nagyközönséggel. Ezek az együttműködések kölcsönösen előnyösek mindkét fél számára.