Online marketing fogalma

Az online - vagy digitális - marketing során az internetre költözik egy cég vagy egy szolgáltatás népszerűsítése, árusítása, a brandépítés vagy akár a kereskedelem is. Ezek sikerességéhez viszont merőben új eszközökhöz kell nyúlnunk, nem pusztán az offline marketing eszközök digitális térbe való áttelepítéséről van szó, hanem egy teljesen új stratégiát.

A technika valamint a körülöttünk lévő világ fejlődésével a hangsúly az újságokról, szórólapokról áttevődött a digitális térbe. A rádió az, amely még tartja a pozícióját, de az akciókkal, hirdetésekkel, cégekkel és brandekkel már sokkal inkább az interneten találkozunk.

A megfelelő online marketinghez elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk a vállalkozásunk célcsoportjával. Ugyanis minden célcsoport eltérő online csatornákon van jelen, teljesen mást használ. A megfelelő online marketing stratégia célja a konverzióra ösztönzés azáltal, hogy megfelelő csatornákon eléri a célcsoportot.

Online marketing eszközök:

weboldal

Ez a legalapvetőbb marketingeszköz, és a legjobban felértékelődik, ha teljesen saját weboldalunk van, hiszen a sikerességét nem befolyásolják külső tényezők azáltal, hogy az elejétől a végéig mi állítjuk be. Legyen szó vizuális vagy szöveges tartalomról, az oldal felépítéséről, a megfelelő optimalizálásig.

Tartalommarketing

A túl sok reklám - a reklámzaj - azt éri az emberekben, hogy nem figyelnek a hirdetésekre, hiszen ha valami számunkra túl sok, attól próbálunk szabadulni. A tartalommarketingben
a legfontosabb, hogy ne erőltessük a potenciális vevő arcába a termékünket, hanem érjük el, hogy érzelmet váltson ki belőle, és értékként tekintsen rá. Ez lehet egy blogbejegyzés, infografika, tanulmány, képek, ábrák, videók. Fontos szempont a rendszeresség és a relevancia, ez ugyanis a kulcsa a sikernek. Ehhez ismernünk kell a célközönségünket, ismernünk kell a piacot és figyelnünk kell a visszajelzésekre.

Sokakat idegesít a rengeteg spam e-mail, viszont az egyik legegyszerűbb módja a kapcsolatteremtésnek, vagy a vásárlók visszacsábításának - ha jól csináljuk. Hiába vannak jó tartalmaink, ha a keresőmotorok nem találják meg. Ezért fontos a SEO, a keresőoptimalizálás, hogy egy jól kiválasztott kulcsszó köré építsük a tartalmainkat.

Fizetett hirdetések (PPC)

Az organikus találatok mellett a Google megjelenít fizetett találatokat is, amelyek a “hirdetés” felirattal lát el, és a találatok tetején az első 4 helyen jelennek meg. Ide a Google Ads segítségével készíthetünk hirdetéseket. Sokkal népszerűbb viszont manapság a Youtube, a Facebook vagy az Instagram, hiszen minden felület a képeken kívül a videós hirdetéseket is kezelni.


Közösségi média (social media) marketing

Legfontosabb annak kiderítése, hogy hol van jelen a célcsoportunk: Facebookon? Instagramon? Vagy a TikTokon? Ugyanis azon a felületen kell a követői bázisunkat elérni és népszerűsíteni.

Influencer marketing

Egy influencer a közösségi médiában sokat tehet azért, hogy szélesebb körben megismertesd a terméked a nagyközönséggel. Ezek az együttműködések kölcsönösen előnyösek mindkét fél számára.
Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

De csak ha a megfelelő eszközöket használod. Ellenkező esetben életed nagy bukása is lehet.

Éppen ezért fontos, hogy korszerű, ROI-ra fókuszáló marketingstratégiát alkalmazz. Tapasztalt szakértőként újító digitális módszerekkel támogatom céged növekedését. KKV-k, nagyvállalatok és marketingügynökségek is bátran fordulhatnak hozzám.

Többet szeretnék tudni!
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes marketingtudást!

Ez neked szól, ha szeretnéd saját magad kezelni kampányaidat. És nemcsak úgy-ahogy, hanem tényleg jól.

A marketing leghatékonyabb eszközeit mutatom be – alaposan, mégis érthetően. Egyedi oktatási módszeremmel garantálom, hogy nem maradnak megválaszolatlan kérdéseid.

Többet szeretnék tudni!

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam