Sikeres TikTok hirdetés? Mutatom a siker kulcsát!

Sikeres TikTok hirdetés? Mutatom a siker kulcsát!

A TikTok hirdetések 2016-os kínai indulásakor még nem látszott, mekkora lavina indult el. Az új videomegosztó platform egynek tűnt a sok közül, amely körül a hype rövidesen lecseng majd. Nem sokan sejtették akkor még, rövid időn belül mennyire másként alakul a története. De mégis mi lehet a titka, amivel meghódította elsőként a fiatalabb célközönségét, majd lassan az idősebb korosztályokat is, és az egész világon megkerülhetetlen közösségi platformmá vált?

Magyar viszonylatban például 2 és fél millió felhasználónál jár a Tiktok egy 2022-es év végi adat szerint, ami havi 15 milliárd megnézett videót jelent.

Ennek tükrében különösen érdekes, hogy a legnépszerűbb hazai influencernek 6 millió követője van, ami így bőven túlmutat az országhatáron. 

Döbbenetes növekedést mutatnak a hirdetési statisztikák is, 3 hónap alatt 7,3%-ot, mely a 18 év feletti felhasználókra vonatkozik, így már korántsem csak a legfiatalabbak terepe a Tiktok. 

Számszerűsítve a magyar felhasználók 40%-a kerül ki a Z generációból, tehát a 2000 és 2010 között születettekből, de az Y generáció a maga 19%-ával, vagy az X generáció a 14%-ával sem elhanyagolható, mivel egyértelműen mutatja, hogy a felhasználók 73%-a elmúlt 18 éves.

Messze felülmúlja a videókra érkező aktivitás a többi platformét, átlagosan 6,72% fölött jár, melybe beletartoznak a lájkok, megosztások, kommentek egyaránt

Ha már videómegosztó, a népszerűség mögött az az egyszerű ok is áll, hogy a Tiktokon a felhasználói élményre nagy gondot fordítanak a fejlesztők és a tartalomgyártók egyaránt. A videók ugyanis teljes képernyőn jelennek meg. A másik különlegesség a felvételek alatt bevágható alternatív hangsávok, ami miatt a felhasználók több mint 80%-a bekapcsolt hanggal nézi a videókat. Így vizuálisan és audiovizuálisan is addiktívabb a többi közösségi felületnél.

Ráadásul a megjelenő tartalmakat a Tiktok algoritmusa a használat során egyre jobban testre tudja szabni.

Kezdéskor a “Neked” oldal jelenik meg, ahol számodra ajánlott videókkal találkozhatsz, majd ezekből a regisztráció után a “Követés” segítségével taníthatod be az algoritmust arra, hogy minél inkább eltalálja az ízlésed.

Természetesen újdonságokat is folyamatosan fedezhetsz fel az erre létrehozott oldalon.

Nem is csoda, hogy népszerűségben már a Youtube-ot is lekörözte a videómegosztó platformok között, és a 2021-2022-es év egyértelmű nyertese volt a leggyakrabban letöltött alkalmazásként is.

A számokba pedig szinte beleszédülünk: világszerte több mint egymilliárd felhasználója van, hazánkban több mint kétmillióan. 

Ilyen felhasználói bázist látva adja is magát a következő lehetőség, ami elsősorban a vállalkozásokat, cégeket érinti. 2019 óta ugyanis elérhető a Tiktok saját hirdetési szolgáltatása, melyet vétek lenne kihagynia annak, aki nagyban gondolkodik.

Járjuk körbe most együtt, kiknek érdemes igazán jelen lenniük a legnépszerűbb videómegosztón, és mely cégek számára elengedhetetlen a Tiktok hirdetés.

Tiktokot minden cégnek?

Noha korábban az egészen fiatal célcsoport platformjának indult a Tiktok, ma már egészen más eredményt mutatnak a statisztikák. A Statista adatai szerint 2022-ben a 20 év feletti felhasználók aránya 75%, míg a 30 felettiek is jelentős arányban, 53%-kal képviseltetik magukat.

A kezdeti felhasználók nagyobb arányban kerültek ki a nők közül, mára azonban ez az arány is kiegyenlítődött, így mindkét nem közel egyenlő mértékben képviselteti magát.

A fő ok pedig, amiért újra és újra vissza látogatnak 75% számára a szórakozás, 46% számára pedig az újdonságok felfedezése. Érdekesség például, hogy a brit felnőttek 7%-a (jellemzően a fiatal, 24 év alatti korosztályból) innen szerzi be az aktuális híreket, információkat.  Ami azonban még döbbenetesebb szám, hogy a felhasználók 83%-át saját bevallása szerint az itt látott tartalmak befolyásoltak a vásárlói döntésben, míg 71%-ukat úgy ösztönözte vásárlásra, hogy korábban nem tervezték azt.


Fontos azonban úgy tekinteni a Tiktok hirdetési lehetőségeire - függetlenül a választott formától - hogy olyan terméket népszerűsíthetünk vele leghatékonyabban, amelyeket működés közben, minél több információt megosztva, látványos, szórakoztató formában tudunk bemutatni. Jellemzően ez inkább a B2C termékekre vonatkozik, de ha megfelelünk a fenti kritériumoknak, és a célcsoportunkat is elérjük itt, természetesen kezeljük rugalmasan ezeket a határokat.

A klasszikus reklám helyett - ami egyébként platformtól függetlenül kevesebb érdeklődést mozgat meg, mint egy virálisan terjedő videó - itt főként érdemes vonzó tartalomban gondolkodni. Jelszó pedig a lazaság és a pozitív érzések kiváltása.

Bevetnéd a Tiktok marketinget? Így kezdj hozzá!

Ha a fentiek alapján úgy érzed, Neked való a Tiktok marketing, most érdemes megismerkedned a lehetőségekkel, melyekkel a márkád, a terméked specifikusan itt népszerűsítheted.

Mivel minden felület más, egyéni sajátosságokkal rendelkezik, első körben ismerkedjünk meg azokkal az általános szabályokkal, amik a Tiktok hirdetésekhez szükségesek.

Ha még nem tetted meg korábban, itt is szükség lesz egy hirdetési fiók létrehozására a regisztráció után, melyet vállalkozói fiók esetén tehetsz meg. A számlázáshoz az országot is meg kell majd adnod! Telefonra vagy a megadott e-mail címedre is kérheted az ellenőrző kódot, mely után a regisztráció megerősítésével léphetsz a következő szintre, a pixel létrehozására. 

Akinek már van Facebook hirdetési fiókja, annak ismerős lehet ez a lépés, melynek célja, hogy egy kódrészletet elhelyezve a weboldalon minden ott történő eseményt - például oldallátogatást, a látogatók szokásait - monitorozni tudunk. Ezért is ez az első lépés, mielőtt körüljárjuk a Tiktok hirdetési lehetőségeket, a konkrét kampányok típusait.

A hirdetési fiókod és a weboldalad már készen várja a kreatívabbnál kreatívabb, inspiráló tartalmaid? Már most kezd el a Tiktok felfedezését, hiszen ebből látod, mire harap a közönség, mik azok a videók, amelyek a legnagyobb népszerűségre tesznek szert. Ez a lépés segít abban is, hogy megtaláld a saját stílusodat, mellyel konzisztensen képviselheted márkád.

A “Kampányok” fül alatt hozhatod létre új kampányodat, melyhez elsődlegesen a stratégiát tervezd meg. Stratégiádnak tartalmaznia kell a cél meghatározását, amit vársz tőle, azt, hogy mi jelenti számodra a konverziót. Látogassanak el az oldaladra? Töltsék le az alkalmazásod? Légy vele tisztában, mert a több lépés ezután jön!

Ami pedig a célcsoport vagy hirdetési csoport meghatározása. Kiknek lehet leginkább releváns az ajánlatod? Ennek megválaszolása abban is segít, hogy milyen kreatív elemekkel, üzenetekkel dolgozz, illetve az elhelyezésre és a kampány költségvetésére is kihat. Az elhelyezés esetében ha még csak most ismerkedsz a Tiktok hirdetésekkel, és fogalmad sincs, hol érdemes kezdetben megjelennie a kampánynak, választhatod az automatikus elhelyezést is, melyet később módosíthatsz. Ugyanígy a kreatívoknál is élhetsz az automatikus kreatív optimalizálással, ami az elhelyezéshez hasonlóan variációkat készít a megadott tartalmadból és teszteli a célcsoportra való hatásukat.

Jó szolgálatot tehet a versenytárs elemzéshez a PipiAds https://www.pipiads.com/, mely megmutatja melyek a témádban virálisan terjedő tartalmak, vagy a legerősebb hirdetések. Ez a program napi szinten elemzi a Tiktok hirdetéseket, és összegzi az eredményeket legyen szó a releváns hirdetési típusról, legnépszerűbb termékről vagy a megfelelő célközönség megtalálásáról. Olyan értékes információkkal szolgálhat, mellyel rövidítheted a hosszadalmas és költséges kísérletezést. Gyakorlatilag a számodra fontos trendeket ismerheted meg néhány kattintással. Ráadásul díjmentesen elkezdheted az ismerkedést vele.

Kísérletezned, visszamérned kampányaid eredményességét ennek ellenére biztosan kell, mire tűpontosan meghatározod a célcsoportod és a nekik szóló üzenet formáját, tartalmát. Ehhez folyamatosan elemezned kell majd kampányaid és finomhangolnod, amíg optimális nem lesz.

Az eddig létrehozott hirdetési csoportod mellé költségvetést is kell rendelned, amely lehet egy kampányszintű minimális költségvetés, mely a kampány teljes életciklusára szól, és abban segít, hogy gyorsan minél több embert érj el. Vagy válaszhatod a napi szintű költés meghatározását is, ami egy fokozatosabb elérést biztosít.

A hirdetési csoportod és a költségkeret meghatározása után létrehozhatod új kampányod a korábban meghatározott paraméterek szerint. 

Nevezd el úgy, hogy későbbiekben, amikor már több kampányod fut, akkor is egyértelműen meg tudd különböztetni őket.

Az előnézetben láthatod, hogyan fog megjelenni a felhasználóknak, és ezután van még lehetőséged állítani rajta, ha szükségét érzed. 

A végleges verziót küldd el felülvizsgálatra, és ezután nincs más dolgod, mint mérni az eredményeket (és optimalizálni a kampányokon, ha szükséges). 

Vannak általános technikai lépések, melyek a megfelelő formátumú tartalom készítéséhez nyújtanak segítséget. Ezeket bármilyen típusú Tiktok hirdetésnél érdemes szem előtt tartanod, a specifikálás utánuk jöhet.

  • Figyelj a megfelelő képarányra, amely egyrészt álló formátum, másrészt 9:16-os, teljes képernyőn lesz igazán nyerő. Ha már felhasználói élmény, a nagyobb 720 pixeles felbontásban érdemes gondolkodnod a jobb képminőségért. 
  • Ugyanilyen fontos a megfelelően eltalált hang, mellyel sokkal ütősebbé teheted az élményt. A különféle hirdetési típusok egyedi sajátosságokkal rendelkeznek, ezeket vedd figyelembe kampányaidnál.
  • A kísérőszöveg célja pedig legyen a tömör, de figyelemfelkeltő információátadás, hiszen elég nagy zajban versenyzel. Egyértelművé kell azonban tenned, mit vársz a látogatótól, amit az egyéb hirdetésekben már megszokott felhívással érhetsz el. Mit tegyen a látogató, aki érdeklődik a terméked iránt? Tedd konkréttá és könnyen elérhetővé számára! 
  • A lényeges elemek kerüljenek a videód közepére, így nem kell attól tartanod, hogy még megfelelő formátum esetén is a felület széleinél elrejti a lényeget. Érdemes azonban nem túl terjengősre venni a mondanivalód, 30 mp-en belül nagyobb eséllyel érsz célba, mint a hosszabb tartalmakkal. Ha már a videód kezdetén megragadod a figyelmet, nagyobb arányban nézik végig a látogatók. A marketingpszichológia itt is működik: a határidős vagy limitált ajánlatok, az egyedi kedvezmények ugyanolyan vonzóak tudnak lenni Tiktokon, mint bármilyen más platformon. 

Ha első ránézésre ijesztőnek tűnik is, hogyan fogsz a felületen lévő izgalmasabbnál izgalmasabb tartalmak közül is kiugró minőséget készíteni, ne aggódj! Számtalan eszköz segít abban, hogy felhasználóként és hirdetőként ezt minél egyszerűbben meg tudd tenni. Készíthetsz például a meglévő képeidből videót, de mixelheted is videóidat. Ehhez egy szerkesztő is segítségedre van, de a speciális hang- és szöveges effektek, zenék is arra várnak, hogy kreatívan alkoss belőlük valami egyedit.

Ezek az irányvonalak már annál a pontnál segítséget nyújtanak, amikor még nem veszed igénybe a fizetett Tiktok hirdetéseket, pusztán tartalmat gyártasz, mellyel organikusan építed márkád. 

Használhatod ugyanakkor a szélesebb követőtáborral rendelkező influencer együttműködéseket is, ahol az adott influenszer követőbázisa releváns a márkád és terméked szempontjából.


Mindezek mellett pedig eljött az ideje, hogy megismerkedj a klasszikus Tiktok ads lehetőségeivel, ahol a kreatív tartalmakat fizetett hirdetésekkel, és jól átgondolt, megtervezett, folyamatosan mért és finomhangolt kampányokkal teheted igazán eredményessé.

Így működik a Tiktok Ads

Ha már megismerkedtél a Tiktok hirdetések technikai hátterével, most itt az idő, hogy fejest ugorj a különféle hirdetési típusokba, hogy lásd, milyen lehetőségeid vannak márkád népszerűsítésére a platformon. 

  1. Videó
    Teljes képernyős videók a “Neked” oldalon. Hosszúságuk 5-60 másodperc, és a legalapvetőbb hirdetési típusnak számítanak a platformon.
  2. In-feed
    A videók között megjelenő hirdetésekkel a “Neked” oldalon böngészés közben találkozik a látogató, formáját tekintve pedig lehet a Tiktok hirdetésed leírása, egy videó, egy hirdetési kép vagy a márkád neve. Itt különösen érdemes figyelned a stílusra, mert a hírfolyamba hitelesen illeszkedő tartalmak lesznek sikeresek a statisztikák szerint.
    Bármelyik típust választod is, mindegyiknek megvannak azok a technikai követelményei - mint például a szavak száma, a képarány vagy a méret - amivel ezt a hirdetéstípust használhatod.
  3. TopView
    Ezzel a típusú hirdetéssel találkozik először a böngésző, aki megnyitja a Tiktokot, mely a teljes képernyőt betöltve ér el lényegesen nagyobb hatékonyságot, mint bármely más platformon. A megfelelően beállított célközönséggel, átlagosan 5-60 másodperces hosszával 24 órán át egy kiemelt megjelenésed lehet a területeden.
    Ha például új terméket vezetsz be, ideális választás lehet ez a fajta hirdetéstípus.
  4. Branded Effects
    Készíts saját szűrőket, effekteket vagy matricákat követőidnek! Ők pedig azzal hálálják ezt meg, hogy saját tartalmaik készítésekor felhasználják őket. Ezzel az eszközzel garantáltan segíted az aktivitást és építed a márkahűséget.
  5. Branded Hashtag Challenge
    Hashtagek és kihívások? Igen, ezzel már más platformokon is találkozhattál, de a Tiktok népe sem veti meg őket. Használatával értékes konverziókra tehetsz szert, ha megkéred felhasználóid, hogy készítsenek tartalmat hashtageid használatával, melyet számukra értékes jutalmakkal díjazol.
    A megjelenés helye alapján a “Felfedezés” oldalon fenti szalaghirdetésként találkozhatsz velük vagy kicsit lejjebb láthatod, mint szponzorált hashtag megjelenést.
  6. Spark
    Használd a márkádhoz, termékedhez kapcsolódó organikus tartalmakat és népszerűsíts velük! Úgy tudod leginkább elképzelni, mint a Facebook kiemelt bejegyzéseit, melyhez a Tiktok pontosabb eszközöket biztosít a célzáshoz.
  7. Pangle
    A végére hagytuk ezt a hirdetési típust, mivel még nem mindenhol érhető el, és csak bizonyos hirdetők számára használható. A hirdetés formátuma választható (natív, videó vagy banner), azonban egy más alkalmazásban jelenik meg, mivel a Pangle videóplatformja integrálódik a Tiktokba. A későbbiekben érdemes lehet mélyebben megismerkedni vele.

Még néhány mondatot ejtsünk az influencer marketingről, amelyet kombinálhatsz a Tiktok ads-szel, és erősítheted vele márkaismertséged.

Hogyan láss neki a számodra megfelelő influencer felkutatásának? Először is a platform beépített keresője lesz segítségedre ebben. Vannak előfizetéses influencer platformok, melyekre regisztrálva szintén bővítheted a lehetőségeid, de ha már dolgozol együtt más platformon influencerrel, érdemes rákérdezned, hogy a Tiktokon is aktív-e. A Google is a barátod lehet, ha megfelelően átvilágítod leendő partnered. Ez egyébként minden esetben fontos lépés, mely a későbbi együttműködés sikerének ágyaz meg. Milyenek az általa készített tartalmak? Mennyire aktív a követőbázisa? Mi lehet a sikerének a titka? Milyen típusú tartalmakkal éri el a legnagyobb aktivitást? Hiteles-e, illetve az értékrend, amit képvisel összecseng-e márkád értékeivel? Lehet-e már együttműködése számodra konkurens vállalkozással?


Ezeket a kérdéseket minden esetben kezdéskor érdemes tisztázni ahhoz, hogy eredményes legyen az együttműködés.

Tiktok hirdetési árak 2024-ben

Jó hírünk van, ha úgy érzed, Neked való a Tiktok organikus és fizetett hirdetési rendszere, mert még mindig egy relatíve olcsó lehetőséget ismerhetsz meg benne. Természetesen ez a megfelelő stratégián is múlik, azonban érdemes szem előtt tartanod, hogy olyan célcsoportokat is elérhetsz itt, akiket más platformon nem.

A népszerűségének köszönhetően olyan új trendek is itt jelenhetnek meg elsőként, melyek később terjednek csak át más platformokra, ami szintén fontos szempont lehet a költségek optimalizálásánál.

A jó hír pedig az, hogy nem csak a követőtáborod nagysága, vagy a hirdetésre elköltött büdzsé határozza meg a tartalmad sikerét.

Egy eltalált tartalommal szó szerint milliókat érhetsz el nagyon rövid idő alatt, ezért is érdemes befektetned az időt a felkészülésbe. A lojalitás kiépítéséhez a hosszú táv kell azonban bankot robbantani rövid távon is tudsz.


Arra a kérdésre, hogy “Mennyibe kerül egy Tiktok hirdetés?” ugyanúgy nincs jó válasz, mint, ha azt kérdeznéd, hogy mennyibe kerül egy Facebook hirdetés. Függ a márkádtól, az iparágadtól, a releváns célcsoport és az üzenet eltalálásától. Abban azonban az ügynökségek és a felhasználók egyöntetűen megegyeznek, hogy jelenleg a Facebook hirdetési költségek tizedéért érhetőek el tízezrek Tiktokon keresztül. 

Ahogy abban is, hogy minél korábban kezdesz el tervezetten megjelenni ezen a platformon, annál olcsóbban aknázhatod ki a lehetőségeit még a konkurenseid előtt. Az idő itt ugyanolyan fontos tényező, mint a többi paraméter, hiszen tapasztalatot nyersz általa, amivel egyre eredményesebbé teheted a fizetett hirdetéseid és a márkád kommunikációját egyaránt. 

Inspirálódj ismert márkáktól!

Végül de nem utolsó sorban ötletadóként ismerj meg egy nagy világmárkától származó példát, akik szintén sorra fedezik fel a Tiktok hirdetés lehetőségeit.

Inspirációként szolgálhat a Starbucks Magyarország találkozása a Tiktokkal, mely 2022 novemberében nem csak egy új csatornát hozott létre a brand építéséhez, hanem azonnal mozgósítani is kezdte követőit, akiket eredeti ötletének köszönhetően pillanatok alatt elkötelezettebbé tett márkája iránt. 

A Starbucks Tester felhívás célja az volt, hogy közvetítse a brand által fontosnak tartott értékeket, a fenntarthatóságot és az élelmiszerpazarlás elleni küzdelmet. A Tiktok videóban közzétett részletek szerint bárki jelentkezhet, aki szívesen osztja meg Tiktokon kedvenc Starbucks pillanatait, melyek közül a legsikeresebbek hosszú távú együttműködésben is bízhatnak a kávézólánccal.

Noha az ötletre legyintve mondhatod azt, hogy a Starbucks ismertségével és büdzséjével nem nehéz tömegeket megmozgatni, magyar cégek példáiból sincs hiány, ha Tiktok sikersztorikat szeretnénk megismerni.

A Polar Klima - ami témáját tekintve nem tartozik a nagy érdeklődésre számot tartóak közé - 10 ezernél több követőt generált néhány hét leforgása alatt. A titka? A vicces videókkal úgy tűnik eltalálta (leendő) követőik ízlését.

De nem csak a szórakoztató tartalmak, hanem a hasznosak is lehetnek ugyanilyen népszerűek, amelyek a felgyorsult hétköznapokhoz adnak könnyen beépíthető hackeket.

A kulcsszó, ahogy korábban már olvashattad, vagy láthatod, ha aktív felhasználója vagy a Tiktoknak, a lazaság és az eredetiség.

Egy átlagos Tiktok felhasználó napi 60 percet tölt el az oldalon, amire tekinthetsz vissza nem térő lehetőségként, hogy megragadd a figyelmét. Elfogadod a kihívást?

Feliratkozás

Iratkozz fel hírlevelemre, ahol rendszeresen olvashatsz aktuális újdonságokról. iparági hírekről, de konkrét esettanulmányokkal, elemzésekkel, sztorikkal is találkozhatsz.

Sikeres feliratkozás

Sikeres feliratkozás

Köszönöm, hogy feliratkoztál!

Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

Az e-kereskedelem és a digitális marketing területén ROI-ra fókuszáló marketing kampányokat alkotok meg ügyfeleim számára. Elsősorban a startupok, a kis- és középvállalkozások növekedését, skálázódását segítem, de partnerként digitális marketing ügynökségek eredményességében is támogatást nyújtok.

Részletek
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes tudást egyéni módszerekkel!

Az online marketing mai napig leghatékonyabb eszközeit mutatom meg Neked és egyedi oktatási módszertanommal garantálom, hogy használható tudásra teszel szert. Ha Te magad szeretnéd kezelni kampányaid, vagy csak érteni akarod a szakértőket, akikkel együtt dolgozol, sajátítsd el könnyedén a számodra szükséges tudást! Ismerjük meg egymást egy díjmentes 20 perces konzultáción!

Részletek

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam