Nagy tartalommarketing útmutató (2024)

Nagy tartalommarketing útmutató (2024)

Az online marketing során az internetet és további online csatornákat használjuk egy márka, termék vagy szolgáltatás marketingkommunikációs üzenetének a népszerűsítésére, bemutatására.

2023-ban egy vállalkozásnak elengedhetetlen, hogy megfelelő marketinggel rendelkezzen, hogy adekvát online megjelenései legyenek, hiszen a tartalommarketing a leghatékonyabb formája a marketing folyamatoknak. Gondoskodnod kell róla, hogy versenyképes online jelenléted legyen. A digitalizáció korában már csak ez számít egy potenciális vásárló számára. Segíthet, hogy kitűnj a versenytársaid közül, tekintélyt szerezz, bizalmat építs ki, hogy növeld a keresési rangsorolásokat és utolsó, de nem végső soron – növeld a bevételeid.


A tartalommarketing eszközét a márkaismertség, a forgalom növekedés, a leadgenerálás, és a vásárlók/ügyfelek generálása céljából használjuk. A tartalmaidnak úgy kell elérnie a célcsoportod, hogy teljesen természetesnek, magától értetődőnek érezzék. A storytelling eszközét használva tájékoztasson, edukáljon, értéket adjon, miközben szinte láthatatlanul lojalitást eredményez. Mutasd meg közönségednek, hogy termékeid, szolgáltatásaid hogyan oldják meg a problémájukat, hogyan teszik jobbá az életüket.

Hogy miért nehéz ez? Az online tér folyamatosan változik és néha a legjobb marketing szakembereknek is nehéz lekövetni a legújabb trendeket, hogy biztosítsák a tartalommarketinggel a megfelelő leadeket.

Olvass tovább és tekintsük át együtt, hogy a tartalommarketing miért fontos, hogyan is épül fel és hogyan tudod alkalmazni, hogy a bevételeid növekedjenek.

Te tudod ki az a G.I. Joe? – Nem, még mindig jó helyen vagy, de G.I. Joe minden idők legnagyobb példája annak, hogy a tartalommarketing mennyire hasznos is lehet.

Igen, Ő egy akciófigura. Egy Marvel hős. 1982-ben Hasbro összefogott Marvellel, hogy elindítsák saját képregény sorozatukat, „G.I. Joe – Egy igazi amerikai hős címmel.

Hogy mi volt a fő marketinstratégiájuk?

Hogy minél gazdagabb háttértörténetet készítsenek akciófiguráiknak. És láss csodát, tényleg csodák történtek! Az első képregény megjelenése után 2 hónappal már a célközönség mintegy 20 százalékának már kettő vagy annál több G.I. Joe játéka volt. Hét évvel később a Marvel a sorozatok egyik legerősebb résztvevője volt és háromból kettő 5 és 12 év közötti fiúnak legalább egy G.I. Joe figurája volt – de nyilván több is.

Hogy hogyan tudjuk felhasználni a tartalommarketinget egy termék vagy szolgáltatás eladásához?

Nyilvánvalóan a 80-as évekhez képest már rengeteg dolog változott, kezdve az internet széleskörű elterjedésével, a közösségi médiák térnyerésével és igazából még napestig sorolhatnánk.

Ez a blogcikk azért íródott, hogy átlásd, milyen egy alapos és gondos tartalommarketing és azért, hogy átlásd, igenis óriási szükséged van rá!

Mi a tartalommarketing definíciója?

Ha a Google-be beírjuk kismillió meghatározással találkozhatunk és egy kicsit az összes igaz lehet.

A tartalommarketing egy hosszútávú stratégia, üzleti folyamat, amely végső soron arra összpontosít, hogy erős, bizalmi kapcsolatot építsen ki a vásárlóval, leendő vásárlóval azáltal, hogy következetesen kiváló minőségű, releváns tartalmakat szolgáltat, amely oktat, de elsősorban értékesít. Értékes és releváns digitális eszközöket használ, például szöveget, képeket, videókat, amely egyértelműen egy meghatározott közönség vonzására vagy megtartására összpontosít. Ez egyfajta „bejövő marketingstratégia”, amely szórakoztató, edukatív vagy informatív tartalmak révén értéket nyújt a vállalkozás közönségének.

Ez az eladás mindent egybevetve nem egy „nehéz eladás”. Itt arra gondolok, hogy a tartalomnak annyi értéket kell generálnia, hogy amikor a vásárló úgy dönt, hogy igen, én most vásárolni fogok, Neked kell az első embernek lenned, akire gondol, hiszen megbízik benned.

A tartalommarketing az egyszeri fizetett hirdetésekkel szemben megszólít, bizalmat épít ki, jelzi, hogy valóban törődsz a vásárlóiddal, ügyfeleiddel. Ez a tartalommarketing stratégia sikerének fő kulcsa. Az emberek, a vásárlók a megbízhatót keresik, azt, ami megszólítja őket, azokat a márkákat, ahol ismerik a mögötte álló személyeket, azokat az értékeket, amik értékállóak. Itt akár az énmárkára is gondolhatunk, hiszen egy magabiztos, megbízható személy is ugyanolyan érték a mai világban, mint egy jó termék. A tartalommarketing nem csupán szövegírás, a szövegírás elsősorban a konverziókra összpontosít, míg a tartalommarketinggel közösséget építünk, ahova jó tartozni.

Miért fontos a tartalommarketingbe időt és energiát fektetni?

  • Tájékoztatja a leadeket és a potenciális ügyfeleket a vállalkozás termékeiről és a szolgáltatásairól

    A tartalommarketing lehetővé teszi azt a vállalkozások számára, hogy népszerűsítsék magukat, miközben értékeket kínálnak az érdeklődő közönség számára, így növelve saját márkájuk ismertségét és a márka iránti elköteleződést. Az edukatív jellegű tartalmak egyaránt népszerűsítik a terméket, szolgáltatást és érdekesebbé teszik azt.
  • Növeli a konverziók számát

    A tartalommarketing azért működik kiválóan, mert segít a márkáknak megmutatni, hogy törődnek az ügyfelek igényeivel és meg is értik azokat, ami még magasabb konverziós arányt eredményezhet.
  • Kapcsolatokat épít ki az ügyfelekkel

    Kevés ember vásárol egy vállalkozástól a legelső találkozás alkalmával. Először meg kell ismerniük, bízniuk kell benne. Ebben segítség a tartalommarketing. Lehetővé teszi a kapcsolatok kiépítését és a bizalmi kapcsolatok elmélyítését a célközönséggel, ami így ösztönözheti őket arra, hogy végül konverzáljanak.
  • Bemutatja, hogy a terméked vagy szolgáltatásod hogyan oldja meg a vásárlói fájdalompontot

    Egy magabiztos és szilárd tartalommarketing-tervvel az egyes ügyfelek fájdalompontjaira szabott tartalmat hozhatunk létre. A blogbejegyzések, bemutató videók és vásárlói ajánlások megkönnyítik a vállalkozások számára, hogy részletes magyarázatot adjanak arról, hogy termékeik vagy szolgáltatásaik hogyan segítik az ügyfeleiket. Nem utolsó sorban mindig egy másik vásárló, barát, ismerős, családtag, munkatárs ajánlása erősebb, mintha magunkról állítunk valamit. Ha csak egy valakinek segítünk, onnantól kezdve nyert ügyünk van a versenytársakkal szemben.
  • Növeli a láthatóságot

    A tartalommarketing összekapcsolja vállalkozását több potenciális ügyféllel, miközben a vállalkozást is ismertebbé teszi. A vállalkozások konzisztens, kiváló minőségű tartalom létrehozásával lehetnek jelen a social media platformokon márkájukkal, amely nagyobb forgalmat generál a keresőmotorokból.
  • Növeli a tekintélyt

    Építs bizalmat hasznos, edukatív, minőségi tartalom létrehozásával, amely a vállalkozásod vezető gondolkodóként pozícionálja az ágazatban.
  • Támogatja a hűséget

    A jó minőségű, vonzó tartalmak rendszeres megosztása lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy elmélyítsék kapcsolatukat az ügyfelekkel. Idővel ez végső soron növelheti az ügyfelek hűségét a márka iránt.

A tartalommarketing nem új, és nem úgy tűnik, mint ami lassulna. A világjárvány 207%-kal (igen, jól olvasod) növelte a tartalomhasználatot, és ez a tendencia valószínűleg 2023-ban is tovább fog növekedni. Valójában a marketingesek 55% -a tervezi, hogy gyakrabban tesz közzé tartalmat, és 53% -uk tervezi tartalmának minőségének javítását 2023-ban. Ugye Te is közéjük tartozol?
Te tudod milyen típusai vannak a tartalommarketingnek? Lássuk! A legnépszerűbbek a blogok, az infografikák, a videómarketing, a podcastok, az email marketing és a social media marketing. Lehet írott vagy vizuális vagy akár a kettő keveréke.

A legtöbb marketingszakember különböző típusú tartalommarketing mixet alkalmaz a különböző platformokon, hogy a lehető legtöbb módon tudjon kapcsoltba lépni a célközönségével. A létrehozott tartalom típusa függ az üzleti stratégiától és ugyebár a megcélzott közönségtől is, akikkel kapcsolatba szeretnénk lépni.

Vágjunk bele!

1.   A blogbejegyzések és cikkek

A blogbejegyzések és cikkek a két leggyakoribb tartalomformátumok. Nagyon egyszerű egyébként, hogy miért: mert nagyon minimális akadályokba ütközhetünk annak létrehozásakor és megosztásakor.

Tudtad, hogy a blogolás már közel 30 éves múltra tekint vissza? Na de hol a vége?!

Eredetileg személyes gondolatok, vélemények megosztására szolgáltak, de manapság már az egyik legelterjedtebb és leghatékonyabb marketing módszer.

Segítenek kiemelkedni a vállalkozásoknak mind az emberi olvasók, mind a keresőmotorok számára. Hasznos és megfizethető eleme minden tartalommarketing stratégiának, mert SEO barát és egyszerűbb a létrehozása, mint például egy multimédiának, videónak. Ezek az írott források vitaindítók lehetnek akár a trendekről vagy szakértelmünket is megcsillogtathatjuk bennük. Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki egy blogcikkből, egy cikkben csak egyetlen egy témára összepontosítsunk. Érdemes rövid (1-500 szó), közepes (1000-2200 szó) és hosszú (több, mint 2200 szó) tartalmakat is készítenünk. De gondoljunk csak magunkra elsősorban! Te végig szoktad olvasni akár az 5-6 oldalas szövegeket is? – Mondjuk most pont igen! – A hosszabb nem mindig jobb! Könnyű elveszíteni az olvasókat, ha a lényegre túl hosszan térünk rá, hogyha már az eleje sem elragadó, könnyen, gördülékenyen olvasható. A hosszabb cikkeknek értéket kellenek, hogy szolgáltassanak, váltogassuk a betűméreteket, a félkövér illetve dőlt betűtípust, hogy fenntartsuk a figyelmet.


Hogyan válasszak blogtémát? Hogy kezdjek neki ennek az egésznek?

Teljesen egyértelmű, de mégsem az. A blogtéma legyen egybevágó a cégünk, vállalkozásunk termékével, szolgáltatásával. Valami olyan, amiről mély tudással, információval rendelkezünk, hogy a lehető legtöbb tudást tudjuk a célközönségünknek szolgáltatni. Nyilvánvalóan némi kutatómunka is szükséges, hogy uptodate adatokkal és információkkal tudjunk szolgálni, hogy értéket teremtsünk. Ha nagyon elkalandozunk a témák sokaságában, használjuk fel a social media platformatjainkat, az email marketingünket, hogy felfedezzük milyen témákra kíváncsiak a vásárlóink vagy akár a leendő vásárlóink. Segítsünk nekik választani, edukáljuk őket. Tudom, sokadjára mondom, de teremtsünk értéket az iparágunkban.

Ha laptopokat árulsz akkor ne a skandináv szekrényszerelés csodálatos kihívásairól kezdj el blogolni.

Készíts tartalmakat a legújabb technológiákról, bemutatókról, amiken jártál. A kutatókról, akik a kutatásokat végzik, milyen új találmányokkal rukkoltak elő, mikor lesz a következő nagy bemutató. Régebbi konstrukciókról, miért elavultak és miért nem. Természetesen én nem értek ehhez a témához, a laptopokhoz, ezek csak a legelső benyomásaim voltak. De értelemszerűen, ha Te ezzel foglalkozol nap mint nap, könnyebben fogsz olyan témákat találni, amik a célközönségednek is érdekesek és érdemesek lehetnek.

Inspirálódj külföldi bloggerektől, tartalomgyártóktól, hogy olyan tartalmat alkoss, ami nehezebben elérhető, így olyanokat is megszólíthatsz, akikre egyébként nem is gondoltál.

Napjainkban a vállalkozások jelentős része a marketing részeként használja a blogolást, és gyakran kiszervezik szövegíróknak vagy ezzel foglalkozó cégeknek, hiszen nem szégyen elismerni, ha nem tudunk gördülékenyen írni. A legjobb edukatív tartalom is lehet unalmas, ha nem élvezetes olvasni.

A blogolásnak rengeteg előnye, ámde hátránya is van.

  • A keresőmotorok (link: https://toldimarketing.hu/fogalomtar/keresomotor-jelentese )  nagyon szeretik a friss, részletes tartalmakat, így a blogolás segítségével könnyen kerülhetünk a keresési találatok legelejére a Google-ben. Ehhez megfelelő kulcsszavakat kell használnunk és megfelelő hosszúságban érdemes írnunk.
  • A blogolás viszonylag alacsony költséggel jár. Értelemszerűen, ha kiszervezzük az írást, akkor további költségekkel is számolhatunk, de használhatunk akár ChatGPT-t is, ha csökkenteni szeretnénk a kiadásainkat.
  • Ha Te blogolsz, akkor óriási szabadságot is nyújt, hiszen bárhol és bármikor írhatsz. Manapság már mindenhova velünk jönnek okoseszközeink és ha nem is a laptopra gondolunk itt, a telefonunkra mindenképpen.
  • Az edukatív tartalmak alkalmasak arra, hogy tanítsd, informáld a célközönségedet, tippekkel, tanácsokkal lásd el, így egy bizalmi kapcsolatot is ki tudsz velük építeni. Kapcsold be a hozzászólási lehetőségeket a még közvetlenebb kapcsolatért, hogy tudják, Te is kíváncsi vagy az Ő véleményükre.
  • És már fentebb fentebb említettem, hogy kapcsolatot tudsz a közönségeddel kiépíteni.
  • A blogolás igencsak időigényes, és ha nem is csak a megírást nézzük, akkor még időigényesebb. Sajnos egy cikket nem 5 perc megírni.
  • Nem elég írni, a blogolás nem elegendő, hogy a célközönségünk felfigyeljen ránk. Más tartalommarketingre is időt kell szentelnünk.

Mondjuk a hátrányokból jelentősen kevesebb volt, mint az előnyökből. Ne féljünk a blogoláshoz nyúlni!

2.   Az infografikák

Jogosan kérdezed, mik is azok az infografikák és mégis mire jók. Az infografika is egyfajta tartalommarketing.

Először is kettő szóból jött létre, az információ és a grafika. Arra szolgál, hogy információt adjunk át, de grafikus formában. Erre írásban is rásegíthetünk, de a képi megjelenítés könnyebben megmarad az olvasó, azaz a közönségünk emlékezetében. Hamarabb felkapja a fejét, hamarabb kelt érdeklődést és pontosan ezért fog tovább emlékezni is rá. A célja mindig az, hogy a közönség gyorsan megértse az átadásra szánt üzenetet. Érdekes statisztikákat, tényeket állít össze kellemes, könnyen értelmezhető vizuális formába. Gyakran előfordul az is, hogy egy blogcikk főbb pontjaira készül az infografika, hogy meghozza a kedvet annak olvasására, és könnyebben emészthető legyen. A B2B tartalommarketing alappillére, de a B2C felállásban is alkalmazható. A legtöbben nem olvassák el az írott tartalmakat, ezért fontos, hogy figyelemfelkeltő infografikákat alkalmazzunk, hogy ha reggel láttuk, még este is emlékezzünk rá. Segítségével az információ is könnyebben érthetővé válik.


Az infografikák hasznosak, mert a nagy, nehezebben emészthető fogalmakat, tartalmakat könnyen olvasható és megosztható formába alakítják át. Az infografikák segítenek a felgyorsult világunkban is fenntartani a figyelmet, hiszen elég egyetlen pillantás, hogy bármilyen téma érdekessé váljon. Ráadásul később akár kisebb képpé is át lehet alakítani, hogy a közösségi médiában is meg lehessen osztani.

Az infografikáknak is különböző fajtái vannak.

  • Diagram grafika – A diagram kapja a fő hangsúlyt
  • Információs grafika – Statisztikai adatot tudunk vele bemutatni és szöveg is kerül rá
  • Összehasonlító grafika – Előtte-utána állapot, ellentétek bemutatására szolgál
  • Folyamatot ábrázoló grafika – Egymást követő meghatározott lépéseket mutat be
  • Családfaszerű grafika – Összefüggéseket, különböző kapcsolatok bemutatására szolgál
  • Listaszerű grafika – Felsorolásoknál alkalmazzuk
  • Térkép szintű grafika – Földrajzi adatok, trendek bemutatására alkalmas
  • Idővonal grafika – Kronológia sorrendben tudjuk az adatokat bemutatni

Ahhoz, hogy a vállalkozásunk számára a legmegfelelőbb infografikát tudjuk választani, át kell gondolnunk pár kérdést.

Mi a célunk? Ki a célközönségünk? Milyen információt, adatot szeretnénk átadni? Mindig minden körülményt vizsgáljuk meg, hiszen a cégünk történetének bemutatására nem ugyanaz az infografika alkalmas, mint a bevételeink megvizsgálására. Tehát mindig az adott körülmények segítenek, melyiket alkalmazzuk.

Hogyan tudjuk elkészíteni, hogy elérjük vele a célunkat?

A hatékony infografikák elkészítése némi kreativitást igényel.

Határozzuk meg:

1. Milyen témáról szeretnénk elkészíteni?

2. Milyen adatokat szeretnénk felhasználni?

3. Melyik infografikát alkalmazzuk?

4. Milyen szöveget teszünk rá?

5. Milyen tartalommal szeretnénk megtölteni?

6. Milyen színeket, arculatot alkalmazunk?

Szerencsére nem kell mindent egyedül csinálnunk, segítséget kérhetünk erre szakosodott cégektől, szabadúszó grafikusoktól, de ha érzünk magunkban némi kreativitást, akkor találhatunk erre az interneten előre kész sablonokat, pl. a Canva is alkalmas erre, és még csak fizetnünk sem kell érte.

Ellenben ha egyedi infografikákat szeretnénk, mindenképpen szükségesszerű egy grafikust megbíznunk ezzel, hiszen azok biztosan nem jönnek velünk szembe sehol sem. 100% -ig olyan dizájnt kaphatunk, ami beleillik vállalkozásunk arculatába. Ellenben érdemes belekalkulálnunk, hogy ennek már költsége van.

A SEO-ról (LINK: https://toldimarketing.hu/fogalomtar/seo-fogalma) már sokat beszéltünk, és a Google igencsak preferálja az inforgrafikákat, így ezek segítségével szintén a keresőmotorok találati listájának tetején köthetünk ki.

Legyen az infografikánk pontos, esztétikus, tűnjünk ki a tömegből és legyen érdekes.

3.   Videómarketing

A videómarketing az egyik legösszetettebb dolog, egy audiovizuális eszköz, mely pár másodperc, maximum perc alatt akár a saját webhelyén, akár TikTokon, akár YouTube-on lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy ötleteket, érzéseket kommunikáljanak célközönségükkel. Ha az infografikákra azt mondtuk, hogy megragadja a tekintetet, a videókra egy sokszorozattan érvényes.

Az okostelefonok széles körben való elterjedése sokat gyorsított, illetve javított is a videómarketingen. Gyorsan létre lehet hozni, miközben sokkal látványosabb videókat lehet készíteni, zenei aláfestésekkel hangalámondással.


Bár a márkák korábban vonakodtak a videómarketingtől, 2023-ban elképzelhetetlen, hogy ez kimaradjon a tartalommarketing stratégiából. Egyre nagyobb teret nyer magának, mert a célközönség könnyebben fel tudja dolgozni és gyorsan meg is tudja osztani barátaival, ha az a tartalom arra érdemes. Tudtad, hogy a felhasználók 91%-a több videótartalmat szeretne látni kedvenc márkáitól?

Arra is lehetőséged van, hogy egy videó szövegéből más kontentet, tartalmat gyárts. Például írhatsz egy blogbejegyzést vagy akár egy edukatív képet készíthetsz, melyeket szintén tovább és tovább lehet osztani. A videók mind az organikus terjedésben, mind a fizetett hirdetésekben kitűnnek. Az elmúlt években számos példát nyertünk arra, hogyha megfelelően alkalmazzuk a videómarketinget, akkor elképesztő eredményeket tudunk elérni. És azt tudtad, hogy akár 80%-kal több konverziót hozhat egy átlagos szöveges hirdetésnél? Bizony, bizony! Közvetlenül vásárláshoz vezethet. Brit kutatók szerint az internethasználók 74%-a vásárolt meg egy terméket, miután látta a róla szóló bemutató videót. – Csak vicceltem, nem a brit kutatók szerint, ez tényleg egy érdemleges kutatás volt.

Számos vállalkozás, márka készít videót termékeiről, szolgáltatásairól, vásárlói ajánlásokról vagy talán egyes újítások, új termékek bevezetéséről. Szórakoztathatod is a vásárlóid, összeállhatsz népszerű celebritásokkal, művészekkel. Igazából csak a képzeletünk szab határt. A lényeg, hogy rövid legyen és szórakoztató.

Hogy hogyan állj neki a videókészítésnek?

Nem kell aggódnod, hogy egy hollywoodi filmet kell létrehoznod, inkább a tartalma a fontos. Azért nyilvánvalóan szükséges egy bizonyos színvonalat megütnünk, ne kaputelefonnal készüljenek a videók, de egy egyszerű okostelefonnal már nyert ügyünk van. Visszajelzések alapján inkább azok a videók a közkedveltebbek, amik részletesen bemutatják a termékeket, azok felhasználását, illetve vásárlói visszaigazolásokat tartalmaznak.

A videómarketinggel (Link: https://toldimarketing.hu/fogalomtar/videomarketing-fogalma ) hosszútávú bizalmat tudunk kiépíteni, hiszen a vásárlóink tudják egy archoz, egy hanghoz kötni a termékeinket, szolgáltatásinkat. Ezt a bizalmat a legjobban akkor tudod kiépíteni, ha értékes, informatív és tartalmas videókat készítesz, és nem csak rengeteg információt fogsz tudni átadni, hanem hatni is képes leszel az érzelmeikre, a gondolataikra. Tudtad, hogy 53-szor nagyobb eséllyel jelensz meg a Google keresési listáján, ha videó is van a tartalmaid között? Bizony! Fontos információ, hogy immáron a YouTube is a Google tulajdona.

2023-ban a videómarketing elengedhetetlen része kell, hogy legyen a tartalommarketing stratégiádnak, hiszen a TikTok világában élünk. A lusta fogyasztók korát éljük és mivel a videókat könnyen meglehet emészteni, itt az ideje videókat készítened!

4.   Podcastok

Sok vállalkozás figyelmen kívül hagyja a podcasting erejét, mert nem tudják, hogyan kell használni a csak audio tartalmat. A podcastok azonban egyre növekvő platformot jelentenek a vállalkozások számára, hogy elérjék ügyfeleiket. Tudtad, hogy több, mint 60 millió ember hallgat podcastokat a Spotify-on és az Apple Podcast platformjain? Na igen, szerintem is megdöbbentően magas ez a szám, és folyamatosan csak nő. Fel is tudsz iratkozni és kaphatsz értesítéseket, ha kiadnak egy újat, pontosan úgy, mint a YouTube-on. A podcast tartalommarketing lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy az audio-first tartalom erejével elérjék a niche közönséget. Akár saját podcastot is létrehozhatsz, vendégként is szerepelhetsz az iparágad más podcastjaiban, hogy még több hallgatót érj el.


Oké, de mi is az a podcast?

Hát először is a B2B marketing top 10 legnépszerűbb típusa közé tartozik, ezért igencsak fontos megjegyeznünk, mi is az a podcast. Egyébként, ha nagyon precíz szeretnék lenni, akkor pont a kilencedik a sorban. Az is nagyon érdekes, hogy az iPod és a broadcast (magyarul sugároz, közvetít) szavakból ered.

Egy digitálisan rögzített hanganyag, amit bármikor vissza lehet hallgatni az interneten. Egyfajta hangoskönyv, csak sokkal közvetlenebb, bensőségesebb hangnemben. Pontosan ezért megfelelő marketing célokra is. Egyszerre hasznos és szórakoztató, szórakozol és informálódsz. A hallgatók figyelmét akár egy órán keresztül is le tudod kötni, nem kell hozzá semmilyen különleges eszköz, csupán egy fej/fülhallgató és akár vezetés közben is tudja hallgatni, akár meditáció közben vagy akár elalvás előtt. Sok „akár”-ral tudnám még folytatni a sort, de szerintem már érted. Egyre több podcast csatorna van Magyarországon is, nem csak a világon.

Nemrég indított egy pszichológus barátom podcast csatornát és a lelki béke eléréséről szokott beszélni, hogy tudunk megnyugodni ebben a zajos világban. Tanácsokat ad, segít.

Tényleg bármiről lehet beszélni, igazából csak a képzeletünk szab határt. Lehet egy híradás – akár politikai is, egy bemutató, egy előadás, akár zenés, de egy interjú is. A lényeg, hogy érdekelje a közönséged. Kutass, kérd a vásárlóid véleményét, hallgass versenytársakat. A legjobb témák biztosan előtted vannak. Azzal, hogy betekintést engedsz a vállalkozásodba, a termékeidre és a szolgáltatásaidra, hogy tanácsokat, tippeket osztasz meg, könnyen saját területed szakértőjeként pozicionálhatod magad a piacon. Elmondhatod a vállalkozásod értékeit, a történetét, személyes élményeket, tapasztalatokat így még emberibb kapcsolatot tudsz kialakítani a hallgatóságoddal, vásárlóiddal. Célozd meg a célközönséged, így számukra előre meghatározott témákkal rukkolhatsz elő, és ha a megfelelő felületeken hirdeted, hamar nagyszámú hallgatóságot tudsz magadnak kialakítani. Kivételes lehetőséget kínálnak, hogy növeld a bevételeid észrevétlenül és kiváló eszköz a leadek generálására. Számtalan módon ki lehet használni a Podcastok nyújtotta különleges lehetőséget.

A videotartalmakhoz hasonlóan a podcastok is átalakíthatók blogcikkeké, közösségi média bejegyzésekké vagy akár tweetekké is.

Ismered a Shopify-t? B2B vállalatok számára Shopify Masters podcast esettanulmányokat és tippeket oszt mega Shopify-ra épülő vállalkozásoktól.

Ha a személyes véleményen kérdezitek, szerintem a podcast napjaink egyik legnépszerűbb tartalom marketing eszközévé fogja magát kinőni egy kis idő múlva. Olyan bizalmi kapcsolatot lehet kiépíteni a segítségével, amilyet más eszközzel nem igen lehet. Megmutathatjuk a márka mögött álló személyeket, egyéniségeket, véleményéket mindenféle tabuk nélkül, így hitelesek tudunk maradni.

5.   E-mail marketing

Manapság nagyon sokan temetik az e-mail marketinget. De vajon lehet nélküle sikeres marketinget végezni?!

A válasz egy egyszerű nem. Se nem felesleges, se nem elavult tartalommarketing forma. A professzionális online marketing ügynökségek szerint az e-mail marketing az egyik legsikeresebb, legköltséghatékonyabb és leginkább megtérülő marketing módszer mind a mai napig. Osztom a véleményüket.


Az internetezők 94%-a használ e-mailt, és míg a Facebookkal, Instagrammal bármikor történhet bármi, az e-mailezés valószínűsíthetően fennmarad a jelenlegi formájában. Így mindenképpen fontos erre is alapozni, tényleg bármikor történhet bármi. Más platformoktól függni igencsak veszélyes.

Az e-mail marketing viszont rohamosan fejlődik, és egyre több lehetőséget kínál a vállalkozások számára. Az e-mail marketing célja elsődlegesen, hogy elnyerje a lehetséges ügyfelek bizalmát, ezáltal tényleges vásárlókká konvertálja őket, továbbá tökéletes eszköz az újbóli vásárlás ösztönzésére.

Fontos, hogy ne csak eladni akarj! Küldj ki esettanulmányokat, ‘how to’ tartalmakat, sikertörténeteket, recepteket, tippeket/trükköket, edukációs tartalmakat, melyek a vevőid fájdalompontjait kezelik.

Hogy mire és miért jó az email marketing?

Először is nem összekeverendő a spamekkel az email marketing, mert itt a felhasználók külön hozzájárulnak, hogy emailben is megkeressük őket további információkkal. Az email marketing alatt pontosan azt értjük, hogy tömegesen küldünk levelet annak érdekében, hogy vásároljanak tőlünk. Egy közvetlen marketing forma, hatékony és rendkívül gazdaságos megoldás, nyomon követhető eredményekkel.

Korábban volt már arról szó, hogy tudjuk megszerezni vásárlóink, leendő vásárlóink email címét további kommunikációs szempontból, így arról nem ejtenék szót, de itt(link) elolvashatod, ha eddig nem találkoztál volna vele.

Az email tartalom marketing célja szintén az, hogy elnyerd a vásárlóid bizalmát, hogy személyes kapcsolatot építs ezzel biztatva őket a vásárlásra. Ossz meg tanácsokat, személyes tartalmakat, hogy jobban megismerhessék a márkádat, termékeidet, szolgáltatásaidat, ossz meg vásárlói elégedettségeket. Egy-egy kihívást, amivel küzdesz, új termékbevezetéseket még a hivatalos bejelentés előtt, hogy érezzék, Ők igenis számítanak Neked és a vállalkozásodnak is. Speciális ajánlatok, események is lehetnek az email tartalommarketing részei, szervezz eseményeket csak a feliratkozóidnak, kapjanak egyéni ajánlatokat, extra ajándékokat a vásárlásaikkal. A lényeg, hogy legyen a kapcsolatotok meghitt és bizalmi, így könnyebben vezetnek leadekhez.

Ebben az egészben tényleg az a legjobb, hogy mivel az email tartalom marketing igen költséghatékony módszer, könnyen szerezhetünk vele plusz bevételt. Hiszen aki feliratkozik a listádra, egyértelműen vevő a márkádra, már csak egy kevés hiányzik, hogy tényleges vásárlást generálj. Pontosan ezért nem érdemes email listákat vásárolni.

Tervezz email kampányokat, hogy felhívd magadra a figyelmet!

Hogy milyen email kampányok vannak?

  • Üdvözlő e-mailek
  • E-mail sorozatok - bemelegíti a feliratkozókat, szorosabbra fűzi a kapcsolatot / oktató e-mail sorozat / termék használatában segítő
  • Tartalom értesítők - új termék / új blogcikk / legnépszerűbb posztok
  • Promóciós levelek
  • Véleménykérő e-mailek

Hogy milyen gyakran küldj emaileket? Hát minél gyakrabban, de csak annyira, hogy ne zavard őket.

6.   Közösségi média marketing

Amiről mindenki tud mindent, de mégsem tud senki semmit.
Ha nem vagy jelen a közösségi médiában, egy óriási lehetőséget veszel el a vállalkozásodtól.
A közösségi média a tartalommarketing egyik leghasznosabb formája, amely segít a vállalkozásodnak kapcsolatba lépni az ügyfelekkel bármikor, bárhol is legyenek. Ahelyett, hogy e-mailben vagy webhelyen próbálnál kapcsolatba lépni velük, megoszthatsz friss híreket a márkáddal kapcsolatban és szórakoztató tartalmakat is egyaránt a közösségi médiában, hogy kialakítsd a megfelelő minőségű kapcsolatot a vásárlóiddal. Ez lehetővé teszi, hogy ők tovább osszák, ha arra érdemesnek tartják, így még nagyobb elérésed lehet, és még több emberhez jut el a tevékenységed. Akár organikus, akár fizetett hirdetések is növelhetik a követőtáborod.


A közösségi média (link: https://toldimarketing.hu/fogalomtar/koezoessegi-media-jelentese  marketing megkönnyíti az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolattartást és erősebb kapcsolatok kiépítését. Hogy miért ennyire egyszerű? A korábbi egyirányú kommunikáció helyett ez már a kétirányú kommunikáción alapul. Rögtön jöhetnek a kommentek, kedvelések, reakciók. Csak a magyar internetfelhasználók 83 százaléka használja valamelyik közösségi média platformot. Hihetetlen, nem?

Láttad már a GoPro Instagram fiókját? Több, mint 20 millió követője van és ámultba ejtő képeket oszt meg a GoProval készített képekről. Egyszerű, de nagyszerű.

Népszerű platformok az Instagram, a Facebook, az óriási teret hódító TikTok, de a Pinterest és a Twitter is. A B2B márkák a LinkedIn-en és a Twitteren is sok sikert érnek el. Akár már holnap is jöhet egy új mindent elsöprő új közösségi média platform, fontosak a gyors reakció idők, mindig készen kell állni a következő változásra. Más-más platformon különböző célközönséget érhetünk el, erre mindig figyelnünk kell.
A közösségi médiában gyorsan visszacsatolást kaphatunk termékeinkről, márkánkról. A gyors és azonnali visszacsatolás pedig segít abban, hogy a vásárlóink igényeire tudjuk szabni a vállalkozásunkat, ingyen és bérmentve. Természetesen itt is tudunk organikusan is fejlődni, illetve a fizetett hirdetések is segítségünkre lehetnek.

A közösségi média marketing stratégiát nagyban befolyásolják a felhasználók, nem csak egy online marketing munkatárs döntésein alapul. A megosztott tartalmaink, videók, képek, mind-mind hozzájárulnak a márkánk építéséhez, és növelik a vásárlások esélyét. Mindenféleképpen építsd be a social media platformokat a marketing stratégiádba, ezzel is bővítve az elérhető felhasználók körét.

5 sikeres lépés a hatékony tartalommarketing-stratégia létrehozásához

A tartalommarketing-stratégia egy ütemterv, ami alapján kézben tudjuk tartani a dolgokat. Részletezi, hogy miért hoz létre tartalmat, kinek szól, és hogyan és mikor fogja megvalósítani. A hatékony marketingstratégia segít a célok kitűzésében, a világos sikermutatók meghatározásában és a fejlesztési folyamatok létrehozásában.

Bemutatok öt lépést, amelyek segítenek saját stratégiájának kidolgozásában:
1.     Állítsd be a tartalommarketing céljait
2.     Azonosítsd és írd le célközönségét
3.     Válaszd ki a megfelelő tartalomformátumokat és csatornákat
4.     Hozz létre egy tartalommarketing-naptárat
5.     Hozz létre egy tartalomterjesztési tervet

Ha ezeket pontról pontra átgondolod, biztos lehetsz a sikeredben és abban, hogy a vásárlóid hamarosan megtalálnak, hiszen a befektetett munka gyümölcse akár már egy hét után is megmutatkozhat!
Hogy hogyan mérjük a tartalommarketing stratégia sikerét?

A tartalommarketing-elemzés a puzzle utolsó darabja. Ezekkel az adatokkal megvizsgálhatod az előrehaladást, és oda összpontosítasz, ahol valóban szükség van a figyelmedre. Kövesd nyomon azokat a mutatókat, amelyek segítenek kiértékelni a bejövő marketingcélok sikerét.

Íme pár kulcsfontosságú mutató:
Az analitikai eszközök segíthetnek a legfontosabb mutatók nyomon követésében és értelmezésében. Így biztos lehetsz abban, hogy nem vagy elfogult.
 
A tartalommarketing lehet az egyik legerősebb marketing eszközöd, ha megfelelően használod. Ismert meg a közönséged és hozz olyan döntéseket, amelyek biztos alapokra nyugszanak.

Légy egyszerű, de empatikus! Hozz létre olyan tartalmakat, amik építik a beléd vetett hitet, bizalmat, így olyan kapcsolatot tudsz kiépíteni a vásárlóiddal, amivel bevételt is generálhatsz. Figyeld a piac alakulását és ha egy új trendet kell kipróbálni, légy az elsők között, urald a piacodat.

Ha még többet szeretnél megtudni az online marketingről gyere és tanulj velem, ismerve a legújabb nyugati és amerikai trendeket azt a tudást adom át, amely már számos startup-nak, kis - és középvállalkozásnak gyökereiben reformálta meg az online marketing megjelenését és ezzel együtt többszörözte meg a bevételét.

Ha bármilyen kérdésed lenne a fentiekkel kapcsolatban, kérlek írj üzenetet, nagyon szívesen válaszolok Neked!
Köszönöm, hogy elolvastad!
Miklós

Feliratkozás

Iratkozz fel hírlevelemre, ahol rendszeresen olvashatsz aktuális újdonságokról. iparági hírekről, de konkrét esettanulmányokkal, elemzésekkel, sztorikkal is találkozhatsz.

Sikeres feliratkozás

Sikeres feliratkozás

Köszönöm, hogy feliratkoztál!

Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

Az e-kereskedelem és a digitális marketing területén ROI-ra fókuszáló marketing kampányokat alkotok meg ügyfeleim számára. Elsősorban a startupok, a kis- és középvállalkozások növekedését, skálázódását segítem, de partnerként digitális marketing ügynökségek eredményességében is támogatást nyújtok.

Részletek
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes tudást egyéni módszerekkel!

Az online marketing mai napig leghatékonyabb eszközeit mutatom meg Neked és egyedi oktatási módszertanommal garantálom, hogy használható tudásra teszel szert. Ha Te magad szeretnéd kezelni kampányaid, vagy csak érteni akarod a szakértőket, akikkel együtt dolgozol, sajátítsd el könnyedén a számodra szükséges tudást! Ismerjük meg egymást egy díjmentes 20 perces konzultáción!

Részletek

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam