Vásárlási folyamat leírása
Ennek a lépései:
Probléma felismerése: sokan maguktól nem eszmélnek rá, de a marketingesnek a tartalommarketing egy jó módszer arra, hogy felébressze az emberben azt, hogy van egy bizonyos probléma, amire ő megoldást tud ajánlani.
Információ feltérképezése: bár azonnal felnyithatjuk a potenciális vásárlónk szemét, és akár megoldást is mutathatunk, a vásárlónak időt kell hagyni arra, hogy utána járjon a megoldási lehetőségeknek. Itt kell jó tartalommarketing, hogy a mi tartalmaink ne vigyék túl messzire a vásárlót.
Az összehasonlítás fázisában a korábban kapott információkra fog hagyatkozni, de ha jó a tartalommarketing, ezen a ponton meggyőzhető a vásárló.
Döntéshozás: itt már minden adott, hogy megtörténjen a vásárlás, de még mindig kihátrálhat belőle a vevő. Itt kell megmutatni neki, miért kellene téged választania: korábbi pozitív visszajelzések, terméktesztek, értékelések, stb.
Vásárlás: már megtörtént a kosárba helyezés, de még mindig adódhatnak olyan zavaró tényezők, amelyek meghiúsíthatják a vásárlást. Érdemes a saját oldalunk vásárlási folyamatán végigmenni vásárlói szemmel, hogy kiküszöböljük az esetleges hibákat.
Vásárlást követő értékelés: cél, hogy a termék pontosan megérkezzen, ne legyen hibás és ne küldjék vissza. Mert a másik cél, hogy aki egyszer vásárolt, az máskor is visszajöjjön.