Újracélzás leírása
A működése elég egyszerű, de a legfontosabb, hogy a hirdető nem ismer minket. Mindössze az internetes kereséseink alapján ajánl nekünk hirdetéseket. De hogyan? A cégek egy követőkód segítségével - amelyet olyan hirdetési platformok bocsátanak a rendelkezésére, mint a Google Ads vagy a Facebook - ajánlanak hirdetéseket. A követőkód egy sütit helyez el az oldalunk látogatójának böngészőjében. A hirdetési platform követi a felhasználót a weben, így amikor a felhasználó más webhelyekre látogat, a süti jelzi a hirdetési platformnak, ami azt, vagy az eredetileg megtekintett termékhez nagyon hasonlót mutat.
Az újracélzásnak két fő típusát különböztetjük meg.
Az általános újracélzáskor a megcélzott érdeklődők a márkával kapcsolatos általános hirdetéseket láthatnak.Ha például kutyahámra keresünk, akkor feljöhetnek kisállat kereskedések, hámok, kisállat fekhelyek és egyéb kellékek, vagy épp eledelek is. Dinamikus újracélzásnál olyan hirdetések jelennek meg az érdeklődőnél, amilyen oldalakat megnéztek a hirdető oldalán. Ha kutyahámot kerestünk, akkor csak kutyahámról szóló reklámok jelennek meg.