Találati oldal leírása
Nem csak organikus találatok jelennek meg rajta, a fizetett hirdetések mellett különféle találati elemek is attól függően, hogy a keresőmotor milyen szándékot fedezett fel a keresésben. Fontos, hogy egy cég a keresésben előkelő helyen jelenjen meg, így fontos, hogy jól használják ki.
Szándék szerint három fő kategóriába sorolhatjuk a kereséseket:
Navigációs kereséseknél nem ismerjük az URL-t, de ezt szeretnénk megtalálni.
Információs kereséseknél az információszerzés, nem pedig a vásárlás a cél. Például mikor virágzik a magnólia vagy hogy kell savanyúságot készíteni. Jól pozícionált hirdetéssel ezeknél a kereséseknél is meg lehet jelenni.
Tranzakciós kereséseknél a cél a vásárlás. Ezeknek a kereséseknek van a legtöbb értéke, ezért a PPC hirdetések árában komoly verseny mutatkozik meg.
A találati oldal tetején a fizetett hirdetések (általában 4 db) jelennek meg, alattuk az organikus találatok, amelyek SEO alapján érték el pozíciójukat.
A Google találati oldalán gyakran találkozhatunk Google Ads hirdetéssel, értékelésekkel, képekkel, videókkal, shopping hirdetésekkel, stb.