Mobilmarketing leírása
Formái:
Alkalmazásalapú marketinghez valamilyen alkalmazást használunk. Nem kell saját alkalmazás, elég, ha hirdetéseidet különböző, hirdetési felületeket kínáló alkalmazásokban megjeleníthetsz. Ebben segít nekünk pl. a Google AdMob, de a Facebook is biztosít ilyenre lehetőséget, ahol a hirdetés csak a mobilos verzióban jelenik meg.
Játékon belüli: a legtöbb játék megszakad bizonyos időközönként hirdetésekkel, amelyeket bizonyos ideig néznünk kell, hogy tovább léphessünk. Ezek általában bannerként, felugró ablakként, vagy konkrét reklámvideóként jelennek meg.
QR-kódok: a vonalkódokhoz hasonlóan a QR-kódok vizuálisan kódolt információkat tartalmaznak, általában URL címet, szöveget vagy képet. Egyszerűen beolvasható bármely okostelefon kamerájával, vagy erre alkalmas QR-kód olvasó appal.
Helyi célzású mobilhirdetések: ezek csak egy meghatározott területen tartózkodó felhasználóknak jelennek csak meg.
Google hirdetések mobilon: a webes találati oldalhoz hasonlóan a Google hirdetései a mobilos keresések során is megjelenhetnek, de itt is jól látható jelöléssel.
SMS
Eléggé elavultnak tűnik, de nem haszontalan, hiszen - ha az ügyfél korábban beleegyezett - közvetlenül küldhetünk reklámokat.