Intelligens CPC, ECPC jelentése
Aktív ECPC-nél amennyiben a Google Ads algoritmusa úgy látja, hogy túl alacsony az ajánlat egy jól teljesítő hirdetésre, akkor a Google az ECPC-nek köszönhetően megnöveli a maximális CPC ajánlattételedet. A célja, hogy kevés automatikusan több konverziót szerezhess. Ennek mintájára ha a Google Ads szerint ha a hirdetés nem teljesít jól, akkor annak ajánlatát csökkenti. Akár 0 forintra is.
Tévhit, hogy bárki elkezdheti az ECPC-t, ugyanis az algoritmus a hirdetésvásárlási előzményeid átvizsgálásával dönt. Amennyiben egy új márka vagy és nem volt még Google Ads kampányod, akkor nincsenek is olyan előzményeid, amelyet a Google átvizsgálhatna.
15 konverzió után válik elérhetővé az ECPC, bár a Google javaslata szerint 30 konverzióig érdemes várni. Ebből adódóan az ECPC főleg az olyan márkák számára hasznos, amelyek nagyobb közönséggel és költségkerettel rendelkeznek.
Az egyszerűsége a hátránya is, ugyanis túlságosan leegyszerűsíti a marketinget, amellyel ugyan a Google arra törekszik, hogy több ügyfelet irányítson rád, de ezek minden bizonnyal nem a megfelelő emberek, akik mindannyian a valós ügyfeled közül kerülnek ki. Tehát a Google azt csinálja, hogy megpróbál több kattintást szerezni, de ettől még nem lesz megfelelő ismeretünk a célközönségünkről.