SEM jelentése
A SEM-nel kapcsolatos fontos fogalom a PPC, amely egy olyan fizetett marketingstratégia, ahol a hirdető csak akkor fizet a hirdetésért, ha egy felhasználó megnyitja azt. Amikor ezek a keresőben jelennek meg, akkor SEM-ről beszélünk. De nem minden PPC kampány SEM kampány, ugyanis ha a Facebookon hirdetünk - bár itt is csak a kattintás után -, akkor nem SEM hirdetés, csak PPC, hiszen nincs köze a keresőmotorokhoz. Tehát közel állnak egymáshoz, de nem szinoníma.
Egy SEM kampány során minden kulcsszóhoz beállíthatunk egy egyezési típust, azaz megadhatjuk, hogy a Google - vagy bármilyen SEM platforum - mennyire szigorúan hasonlítsa össze a felhasználók által beírt kifejezéseket a megcélzott kulcsszavakkal. Ezek alapján lehet:
Általános egyezés: Google elfogadja a kulcsszavak különböző változatait, rokonértelmű szavait, többes/egyes számát, elírásait.
Kifejezésegyezés: A hirdetés csak akkor jelenik meg, ha a felhasználó pontosan arra keresett, amit a hirdető megadott. A Google ettől függetlenül már ebben az esetben is elfogad például a többes számot.
Pontos egyezés: Ez a legszigorúbb, hiszen pontosan egyeznie kell a keresett kifejezésnek a megadott kulcsszóval. A Google csak a nagyon szorosan kapcsolódó kifejezéseket engedi, de beleér a félregépelés, az egyes/többes szám is.
Kizáró kulcsszavak: Beállíthatjuk azt is, hogy egy bizonyos kulcsszóra ne jelenjen meg a hirdetés. A kulcsszót negatív kulcsszónak kell beállítani. A leggyakoribb ilyen kulcsszó az „ingyenes”.
Ahogy a legtöbb hirdetésnél, itt is beállíthatod, hogy melyik földrajzi helyre, milyen demográfiai adatok alapján jelenítse meg a hirdetést, de még azt is, hogy milyen eszköztípusokon jelenjenek meg a hirdetések.
A SEM hirdetések szövegéhez a Google különböző bővítményeket kínál, amikkel még több információt adhatunk meg. Ilyenek a belsőlink, a kiemelés, a hívás, üzenet, hely, eladóértékelés és árbővítmény.
Mivel egy bizonyos kulcsszóra több célzás is irányulhat, így a Google-nek másodpercek alatt döntenie kell, kit jelenít meg. Ezt egy kvázi licittel, egy aukcióval dönti el, ahol nem feltétlen a legnagyobb összeg nyer. Az algoritmus három fontos szempontot vesz figyelembe:
CPC legnagyobb összege: a legmagasabb érték, amit hajlandóak vagyunk kifizetni, amikor valaki rákattint a hirdetésre. A minőségi mutató a Google értékelési pontszáma, valamint a hirdetés rangja, amitől függ, hogy reklámod hol jelenhet majd meg a hirdetési felületek közül. Ezt ugyancsak a Google állapítja meg az előző két szempont alapján.