SEM jelentése

A SEM a fizetett SEO, azaz lehetővé teszi a keresőben a fizetett hirdetések között megjelenni. A SEO ellenben organikus módszereket - ingyen -használ. Innen adódik a neve is, ugyanis az angol „search engine marketing”, azaz keresőmotor-marketing rövidítése.

A SEM-nel kapcsolatos fontos fogalom a PPC, amely egy olyan fizetett marketingstratégia, ahol a hirdető csak akkor fizet a hirdetésért, ha egy felhasználó megnyitja azt. Amikor ezek a keresőben jelennek meg, akkor SEM-ről beszélünk. De nem minden PPC kampány SEM kampány, ugyanis ha a Facebookon hirdetünk - bár itt is csak a kattintás után -, akkor nem SEM hirdetés, csak PPC, hiszen nincs köze a keresőmotorokhoz. Tehát közel állnak egymáshoz, de nem szinoníma.

Egy SEM kampány során minden kulcsszóhoz beállíthatunk egy egyezési típust, azaz megadhatjuk, hogy a Google - vagy bármilyen SEM platforum - mennyire szigorúan hasonlítsa össze a felhasználók által beírt kifejezéseket a megcélzott kulcsszavakkal. Ezek alapján lehet:

Általános egyezés: Google elfogadja a kulcsszavak különböző változatait, rokonértelmű szavait, többes/egyes számát, elírásait.

Kifejezésegyezés: A hirdetés csak akkor jelenik meg, ha a felhasználó pontosan arra keresett, amit a hirdető megadott. A Google ettől függetlenül már ebben az esetben is elfogad például a többes számot.

Pontos egyezés: Ez a legszigorúbb, hiszen pontosan egyeznie kell a keresett kifejezésnek a megadott kulcsszóval. A Google csak a nagyon szorosan kapcsolódó kifejezéseket engedi, de beleér a félregépelés, az egyes/többes szám is.

Kizáró kulcsszavak: Beállíthatjuk azt is, hogy egy bizonyos kulcsszóra ne jelenjen meg a hirdetés. A kulcsszót negatív kulcsszónak kell beállítani. A leggyakoribb ilyen kulcsszó az „ingyenes”.

Ahogy a legtöbb hirdetésnél, itt is beállíthatod, hogy melyik földrajzi helyre, milyen demográfiai adatok alapján jelenítse meg a hirdetést, de még azt is, hogy milyen eszköztípusokon jelenjenek meg a hirdetések.

A SEM hirdetések szövegéhez a Google különböző bővítményeket kínál, amikkel még több információt adhatunk meg. Ilyenek a belsőlink, a kiemelés, a hívás, üzenet, hely, eladóértékelés és árbővítmény.

Mivel egy bizonyos kulcsszóra több célzás is irányulhat, így a Google-nek másodpercek alatt döntenie kell, kit jelenít meg. Ezt egy kvázi licittel, egy aukcióval dönti el, ahol nem feltétlen a legnagyobb összeg nyer. Az algoritmus három fontos szempontot vesz figyelembe:
CPC legnagyobb összege: a legmagasabb érték, amit hajlandóak vagyunk kifizetni, amikor valaki rákattint a hirdetésre. A minőségi mutató a Google értékelési pontszáma, valamint a hirdetés rangja, amitől függ, hogy reklámod hol jelenhet majd meg a hirdetési felületek közül. Ezt ugyancsak a Google állapítja meg az előző két szempont alapján.
Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

De csak ha a megfelelő eszközöket használod. Ellenkező esetben életed nagy bukása is lehet.

Éppen ezért fontos, hogy korszerű, ROI-ra fókuszáló marketingstratégiát alkalmazz. Tapasztalt szakértőként újító digitális módszerekkel támogatom céged növekedését. KKV-k, nagyvállalatok és marketingügynökségek is bátran fordulhatnak hozzám.

Többet szeretnék tudni!
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes marketingtudást!

Ez neked szól, ha szeretnéd saját magad kezelni kampányaidat. És nemcsak úgy-ahogy, hanem tényleg jól.

A marketing leghatékonyabb eszközeit mutatom be – alaposan, mégis érthetően. Egyedi oktatási módszeremmel garantálom, hogy nem maradnak megválaszolatlan kérdéseid.

Többet szeretnék tudni!

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam