Instagram leírása
Teljesen mobilos platform, bár van webes verziója is, az gyakorlatilag csak a profilunk és hírfolyamunk böngészésére jó. Működése egyszerű: regisztráció után mindenki látja a hírfolyamán megjelenő fotókat, videókat. Úgynevezett hashtagekkel állíthatjuk be azt, hogy miket látunk a hírfolyamon, valamint kiket, milyen profilokat követünk. Az Instagramon nem lehet szöveges bejegyzéseket írni, csak egy kép, vagy egy videó leírása lehet szöveges.
Az Instagram 2010 október 6-án jelent meg, egy év alatt pedig már 10 millió felhasználója volt. 2012 áprilisában egymilliárd dollárért vásárolta meg a Facebook, aminek köszönhetően a felhasználói száma rövidesen 80 millióra növekedett. 2014 elejére pedig már ez havonta 150 millió volt.
Az Instagram sajátja volt az 1:1-es képarány, de a Facebook megvásárlása után már álló és fekvő képeket is fel lehet tölteni. Megjelentek a történetek, és 2018-ban beindult az IGTV is, az Instagram hosszabb, (legfeljebb egy órás), kifejezetten telefonos videók felülete. 2018 júniusában az Instagram elérte az egymilliárd felhasználót.
A Facebookkal való összeolvadás után 2013-ban elindult egy közös, kiterjedt hirdetési hálózat, amely egy teljesen új lehetőséget kínált a marketingeseknek. Azóta külön ágazattá vált.