Instagram hirdetés leírása
Az 1 milliárdos felhasználói szám ellenére sokan még mindig kételkednek a sikerében. Az Instagram hirdetéseit leginkább a márkaismertség növelésére, a webhelyforgalom fellendítésére és az új vásárlók megnyerésére használják.
Mivel hképekre és videókra épül, az Instagram hirdetésekben nincs helyük a hosszú szövegeknek. A hirdetések ezért képes vagy videós anyagok.
Hogy mennyi az Instagram organikus elérése, az nem pontos, köszönhető ez többek között a szigorú algoritmusnak és a rengeteg tartalomnak. Ha viszont megfelelő összeget költünk, akkor jóval pontosabban beállítható, kikhez jussanak el a bejegyzések.
Ha online marketingről van szó, az első és legfontosabb alapszabály, hogy azon a felületen kell jelen lenni, ahol a potenciális ügyfeleink töltik az idejüket. Az Instagramon a felhasználók többsége a 13-17 éves, majd a 18-29 évesek, a 30-49 évesek, az 50-64 évesek és végül a 65 év felettiek. Bár szó szerint mindenkit meg lehet szólítani a felületen, mégis azoknak van a legkönnyebb dolguk, akik a fiatalabbakat szeretnék elérni.
Az Instagram hirdetéseit a Facebook Hirdetéskezelőjében lehet létrehozni és szerkeszteni, ami azért jó hír, mert számtalan célzási lehetőséget kínál.
A hirdetéseknek négy fő formátuma lehet: a képes, a videós, a Stories (történetek) és a galériahirdetések.
- Képeknél az álló, fekvő és 1:1 arányú képes hirdetéseket használhatunk.
- Az Instagram hirdetéseinek közel negyedét a videós hirdetések teszik ki, hiszen manapság a videós tartalmak a legsikeresebb tartalmak.
- Mivel manapság szívesebben nézegetjük a stories-kat, mint a képfolyamot, így igen népszerűek lettek a Stories hirdetések, amelyek lehetnek képek vagy videók is.
- A galériahirdetések olyanok, amelyekkel a Facebookon is találkozhatunk. A galériát jobbra-balra lapozható, és több, maximum 10 videót vagy képet tartalmazhatnak. Ezek legmegfelelőbbek egy termék részletes bemutatására, vagy kollekció termékeinek felsorolására, de akár egy történetet elmesélésére is.