Influencer marketing leírása
Az együttműködésért az influenszer egy előre megszabott összeget, terméket vagy szolgáltatást kap cserébe.
Tévhit, hogy csak hírességgel lehet influenszer marketinget csinálni, ugyanis bárki lehet megfelelő közvetítő, aki kellő hatással bír egy nagyszámú közösségre. Azaz saját erőből építették fel a saját brandjüket, ergo közvetlenebb a viszony követőikkel. Ennek köszönhetően lehet sikeres egy influenszer marketing. Ennek a sikere egy hosszabb folyamat, nem az azonnali, nagy számú termék eladása a cél, hanem a márkád népszerűsítése minél nagyobb rétegnek.
Mielőtt belevágunk egy influenszer marketingbe, fontos, hogy:
- legyen egy megfelelő költségvetés
- legyen megfelelően kidolgozott stratégia
- nézz szét a lehetséges influenszerek között
- azokon a felületeken keress, ahol a te célközönséged is nagy valószínűséggel jelen van
- ne várj azonnal eredményt
- kommunikálj az influenszerrel megfelelő időbeosztás szerint
- ne erőltess rá általános stratégiát, mert az nem biztos, hogy működik, a saját követőiket pedig csak ők ismerik