Beágyazott egyezés leírása
A Google 4 egyezési típust használ relevancia szerint: általános, kifejezésegyezéses, tökéletes, kizáró.
Lássuk egy példán: Igen népszerű keresési kifejezés a tengerparti nyaralás. A hirdető erre 3 féle hirdetést hoz létre, egy általánosat, és kifejezésegyezéseset valamint a tökéletes egyezésest.
Hirdetéscsoport
Általános egyezés (1)
Kifejezésegyezés (2)
Tökéletes egyezés (3)
Kulcsszavak
tengerparti nyaralás
“tengerparti nyaralás”
(beágyazott egyezés)
“tengerparti nyaralás”
-[tengerparti nyaralás]
(beágyazott egyezés)
[tengerparti nyaralás]
Ennek a célja, hogy a felhasználók kizárólag azokat a hirdetéseket lássák, amelyek a keresési kifejezéseik alapján nekik szólnak.
A kulcsszavankból kiindulva egy „tengerparti nyaralás Horvátországban” kifejezésre kereső csak a 2-es hirdetést látja, és nem jelenik meg neki az 1-es hirdetés az általános egyezésben megadott kizáró kifejezésegyezés miatt. Valamint a 3-as hirdetés sem, a kifejezésegyezés 2-es csoportban megadott negatív tökéletes egyezés miatt. Ebből kifolyólag a tengerparti nyaralás kifejezésre csak a 3-as hirdetés jelenik meg.
Bár kevesen használják, sokkal jobban szabályozhatók az AdWords kampányok, és sikeresebbek a nyomonkövetések és optimalizálások is.