B2C marketing fogalma
Ennek a stratégiának a lényege, hogy azokat a szükségleteket elégíti ki, amelyekre a figyasztónak azonnal szüksége van. Így ezek a vásárlók hirtelen felindulásból vásárolnak. Ehhez letisztult, informatív és könnyen fogyasztható hirdetésekre van szükség.
B2C
B2B
Fogyasztóknak értékesít
Cégeknek értékesít
Hirtelen felindulásból vásárolnak, nem töltenek sok időt az ajánlatok összehasonlításával
A cégek alapos kutatást végeznek, körbejárják a lehetőségeket
Érzelmekre hat
Értékre és funkcióra koncentrál
A termék előnyeire és az ahhoz kapcsolódó vágyakra koncentrál
A döntés mögötti logikát célozza meg
Kevés tételt vásárolnak egyszerre, de a vásárlások száma magas
Kevesebb ügyfél,de nagymértékű értékesítés
A fogyasztók azonnal, vagy rövid idő alatt döntést hoznak
Hosszabb vásárlási folyamat.