B2B marketing definíciója
A B2B marketing alapjai a tartalommarketing, a SEO, a közösségi média marketing és az email marketing.
A megfelelő stratégia több lépésből áll:
Mérhető üzleti célokat válassz - ez a stratégia alapja
A B2B marketing általában egy szűk réspiacnak szól, így fontos, hogy minél jobban meg tudd határozni a piacot és a célközönséged
Találd meg, hol és hogyan éred el a célközönséged
Ezek alapján készítsd el a kampányt
Kövesd figyelemmel és mérd az adatokat
B2C
B2B
Fogyasztóknak értékesít
Cégeknek értékesít
Hirtelen felindulásból vásárolnak, nem töltenek sok időt az ajánlatok összehasonlításával
A cégek alapos kutatást végeznek, körbejárják a lehetőségeket
Érzelmekre hat
Értékre és funkcióra koncentrál
A termék előnyeire és az ahhoz kapcsolódó vágyakra koncentrál
A döntés mögötti logikát célozza meg
Kevés tételt vásárolnak egyszerre, de a vásárlások száma magas
Kevesebb ügyfél,de nagymértékű értékesítés
A fogyasztók azonnal, vagy rövid idő alatt döntést hoznak
Hosszabb vásárlási folyamat.