Árképzés fogalma
Az árképzés komoly odafigyelést igényel, hiszen rengeteg múlik rajta. Fontos figyelembe venni a 20/80-as szabályt, ami azt jelenti, hogy a vásárlók egyötöde termeli az összes jövedelem 80%-át. Tehát ők hajlandók többet költeni.
A marketing előszeretettel alkalmazza azt a trükköt, amelyet dinamikus árazásnak neveznek. Ennek során a termék mellett feltüntetjük, hogy milyen időközönként mennyivel nő egy termék ára. Ez egyfajta ösztönzés, hogy ne késlekedjen a vásárlással.
Az árképzésnek 3 fajtáját különböztetjük meg:
Költségalapú árképzés nem veszi figyelembe a többi hasonló termék árát, hanem tisztán a ráfordított költségekből kalkulálja ki az árat.
Versenyszerű árképzésnél a viszonteladó felméri a versenyhelyzetet, mielőtt megszabná egy termék árát.
Keresletalapú árképzés a növekvő vagy csökkenő kereslet esetében jön elő. ha korlátozott mennyiség áll elő egy bizonyos termékből, akkor annak megemeli az árát, de ha egy termék iránt csökkenni kezd a kereslet, akkor szükségessé válhat alacsonyabb árakat szabni.