Ansoff-mátrix jelentése
Elemei: piaci behatolás, piacfejlesztés, termékfejlesztés, diverzifikáció.
Termék
Régi
Új
Piac
Régi
piaci behatolás
termékfejlesztés
Új
piacfejlesztés
diverzifikáció
1. Piaci behatolás: ennek a legkisebb a kockázata, ugyanis ekkor a meglévő (régi) terméket a meglévő piacon szeretné hatékonyabban értékesíteni. Olyan elemei lehetnek, mint a minőségjavítás, az árcsökkentés, a termelékenység növelése vagy a hatékonyabb promóció.
2. Piacfejlesztés: a meglévő terméket szeretnénk az új piaci szegmens részére értékesíteni. Egy magasabb kockázat, hiszen az új piac új kihívásokkal és új fogyasztói szokásokkal jár.
3. Termékfejlesztés: a vállalat új terméket szeretne bevezetni a meglévő piacra. A kockázat újra nő, hiszen előtte nagyon fontos, hogy a fogyasztói igényeket megfelelően felmérjük.
4. Diverzifikáció: a legnagyobb kockázatú lépés, ugyanis a vállalat új termékkel egy új piaci szegmensre kíván belépni, ahol új kihívásokkal találkozik.