Így nem lesz az OptiMonk a vásárlók rémálma

Így nem lesz az OptiMonk a vásárlók rémálma

Ha egy weboldalon nézelődve olyan popup ablak ugrott fel eléd, amely a megjelenésével inkább bosszantott, mintsem felkeltette az érdeklődésedet, akkor már tudod, milyen popup ablakot ne készíts. Az OptiMonk felugró ablakai széleskörűen testre szabhatók, és jól optimalizálva növelni fogják a konverziós rátát. Több lehet a vásárlód, a feliratkozód, az űrlapkitöltőd, több termék kerülhet a vásárlói kosárba. Mindezt úgy, hogy a felhasználói élményt is javítod – mi kellhet még?

Mi is az a popup ablak?

Mindannyian ismerjük és van róla véleményünk: a popup ablak egy adott weboldalon „ugrik” elénk, miközben böngészünk. A különböző méretű és megjelenésű ablak az oldal marketing stratégiájának részeként készül. A látogatói magatartás alapján változhat a megjelenés módja és az időzítés is.


Nem mindegy, hogy egy popup ablak mikor és hol jelenik meg, kinek, milyen üzenettel, milyen dizájnnal, mindezt úgy, hogy ne vegyen el a felhasználói élményből sem. Mindannyian menekültünk már fejvesztve olyan oldalról, ahol rosszul beállított kampány futott.

Egy teljes mértékben az igényekhez igazított popup ablak jelentősen növelheti az ügyfélélményt, és ezen keresztül a vásárlói értéket is. Érdemes olyan stratégiát alkotni, amely minél inkább követi a vásárlók viselkedését és arra reagál. Mindeközben nem zavaró módon tereli őket az elvárt viselkedés – vásárlás, feliratkozás – felé.

Ez még nem minden, sokan beleesnek abba a csapdába, hogy úgy gondolják, egy jól elkészített popup ablak minden problémát megold. Elsősorban azt kell látni, hogy a vevőszerzés sokkal több egy szimpla felugró ablaknál: az eredményes működtetéséhez megfelelő szemléletre is szükség van.

OptiMonk – a marketingesek svájci bicskája

Bár a bevétel növelésének kétségkívül a vevők számának növelése a feltétele, érdemes egyet hátralépni, és a nagy képpel is megismerkedni.

Az OptiMonk szerint a konverziós ráta növeléséhez olyan szemléletváltásra van szükség, ahol a vevőszerzésre irányuló görcsös törekvés helyett az értékteremtésre, a vevők segítésére koncentrálunk. Az OptiMonk ezt a vevőközpontú szemléletet hívja Digitális Ügyfélélmény Optimalizációnak.

A Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció alatt olyan módszereket, folyamatokat és technológiákat értünk, amelyek az online vásárlói élmény javítását szolgálják. Vagyis minden, amit azért teszünk, hogy értéket tudjunk teremteni, és segítsünk a látogatóinknak megoldást találni a problémáikra. A hangsúly a megoldás felkínálásán van.

Gondoljuk csak végig, vásárlóként mely oldalakra megyünk vissza szívesen vásárolni? Oda, ahol az online vásárlás élmény, mert egyszerűen és gyorsan megtaláljuk, amit keresünk. Oda, ahol személyre szabott vásárlási folyamatot biztosítanak számunkra, oda, ahonnan egyszer már jó érzésekkel távoztunk.

A digitális ügyfélélmény, amelyet egy weboldalon átél a látogató, összetett. Beletartozik minden esemény, tartalom, amelyekkel egy a webldalunkra érkező látogató találkozik a vásárlásig, sőt még azután is. Ha ez az élmény pozitív, és a látogató megtalálja azt, amiért a weboldalunkra jött, akkor optimális esetben vásárol is. Az OptiMonk ehhez biztosít teljes eszköztárat, miközben értékes információkat gyűjt a vásárlóid viselkedéséről is.

Nem szükséges sem programozónak, sem webes szakembernek lenned, hogy a teljes testreszabási folyamatot elvégezd. Az viszont elengedhetetlen, hogy átgondolt marketing stratégiát kövess, így az OptiMonkot is használó kampányaid még eredményesebbek lehetnek.

Milyen megoldásokat kínál az OptiMonk?

1. Eladásösztönzés

A legjobb ajánlatok népszerűsítése
Az új látogatók azonnali vásárlásra ösztönözhetők, a meglévő vevőket pedig újabb vásárlásokra kell bátorítani a legnépszerűbb akciók hirdetésével.

A kosárelhagyások csökkentése
Fel kell ismerni azokat a potenciális vevőket, akik vásárlás nélkül készülnek távozni, és egy számukra releváns ajánlattal megelőzhető a kosárelhagyás.

Releváns  alternatív termékek ajánlása
A felhasználói élmény a látogatókra szabható, hiszen a korábbi keresésekből vagy vásárlásokból lehet következtetni arra, milyen termék érdekli a látogatót. Ha éppen nincs készleten a kinézett termék, a rendszer alternatív terméket tud ajánlani, illetve beállítható az is, hogy kiegészítő, kapcsolódó termékeket kínáljon cross sell ajánlatként. Így ugyanannyi látogatóból magasabb bevételre tehetsz szert.

A látogató figyelmének vezetése
A látogatót nem szabad magára hagyni, miközben a számára legjobb ajánlatot keresi, végig terelnünk kell az őt érdeklő termékek felé. Lehetséges, hogy a termékek szűrésének felajánlásával tudunk a legtöbbet segíteni, de az is lehet, hogy egy általános útmutatóra van szüksége, hogy ki tudja a számára legmegfelelőbb terméket választani.

2. Listaépítés

Az OptiMonk listaépítéssel kapcsolatos konverziós célokra is beállítható, így egyéb marketing csatornák kiépítésében is segítséget nyújt.

Több e-mail feliratkozó szerzése
Sok látogató nem áll azonnal készen a vásárlásra, őket fel lehet iratkoztatni a hírlevél listára, hogy kiépítsd bennük a bizalmat. Később belőlük is vásárlók lehetnek.

Messenger-lista építése
Iratkoztasd fel látogatóidat a Facebook Messenger-listádra, és érj el még több interakciót, mintha csak az e-mail marketinget használnád.

Telefonszámok gyűjtése
Ha a látogató nem áll készen a vásárlásra, vagy hogy később is elérd ajánlataiddal, gyűjtsd be a telefonszámát, és vedd fel vele a kapcsolatot telefonon vagy SMS-ben.

3. Adatgyűjtés

Úgy képzeld el a weboldaladat, mintha ott is lenne egy eladó, aki személyre szabottan kommunikál az érdeklődőkkel. Erre is ideális választás az Optimonk.

Visszajelzések gyűjtése
Kérdezd meg az ügyfelek véleményét, miközben felajánlasz nekik valamit, amire szükségük van. Ez máris két különböző kampány egyszerre, ami az eladást ösztönzi, miközben a vásárlói elégedettséget is növelheted.

Közérdekű bejelentések
Megoszthatod a látogatóiddal az aktuális híreket, így biztosan nem maradnak le semmiről. Például tudjanak róla, hogy az adott napon ingyenes a kiszállítás, vagy add meg az aktuális kedvezmény kódját, amely csak bizonyos ideig érvényes.

Több űrlapkitöltő szerzése
Az űrlapok kitöltése remek módszer az adatgyűjtésre, mellyel kétirányú kommunikáció indulhat el közted és a látogatóid között. Jeleníts meg személyre szabott üzeneteket a látogatói szegmenseknek, és segíts nekik éppen ott, ahol szükségük van rá. Ha megválaszolod a látogatók kérdéseit, valódi vásárlóvá konvertálhatod őket.

A közösségi média meghódítása
Építs saját közösséget, és szólítsd meg a célcsoportot a közösségi médián keresztül is. Tanulmányok kimutatták, hogy az online vásárlók 87%-a használja a social médiát információgyűjtésre a vásárlás előtt, hogy könnyebb legyen a döntés. Az Optimonkkal felkínálhatod számukra, hogy a közösségi felületeiken is kövessenek.

Azok a funkciók, amelyek egy jó stratégiához kellenek

Időzíthető: figyeld a látogatóid viselkedését, és a lehető legtökéletesebb pillanatban jelenítsd meg nekik az üzeneteidet. Lehet, hogy a kampányod megjelenítése akkor a legideálisabb, amikor a látogató elhagyni készül az oldalt. Ezzel nem idegesíted őt böngészés közben a kéretlen popup ablakokkal, de mégis maradásra készteted azzal, hogy releváns információt adsz neki.

A célcsoportokat külön lehet kezelni: készíts több kampányt, és célozd meg a különböző látogatói csoportjaidat eltérő és testre szabott ajánlatokkal. Emellett egy célcsoportnak futó kampányaid eredményességét is könnyen A/B tesztelheted


A testreszabása egyszerű, a megjelenés látványos: a felhasználóbarát irányítópult segítségével egyszerűen tudsz egyedi üzeneteket készíteni. Ma már különböző üzenettípusok vethetők be: popup ablak, nanobar (értesítő sáv), sidemessage (oldalsáv), fullscreen (teljes képernyős), szerencsekerék, kaparós sorsjegy, ajándékválasztó vagy ajánló fül. Ha teszteled is őket, akkor arra is lehetőséged lesz, hogy az adatok alapján módosítani tudj a stratégián, így egyre eredményesebb lehetsz.

Digitális ügyfélélmény optimalizálás: az A/B tesztelés, az e-kereskedelmi funkciók és a statisztika mellett olyan professzionális funkciók is hasznosak, mint pl. a dinamikus szövegcsere. Ez azt jelenti, hogy egyetlen üzenettel szólítasz meg több szegmenst is, de a szöveges tartalom dinamikusan (automatikusan) módosul. Ha kosáralapú célzást is be tudsz állítani, akkor meg tudod szólítani a kosárelhagyókat a kosaruk tartalma és értéke alapján.

Kompatibilis a külső rendszerekkel: a rendszer összeköthető az általad használt ügyviteli- és hírlevélküldő rendszerekkel, valamint bármely tartalomkezelő vagy e-kereskedelmi platformmal.

Biztonságos: a kampányok biztonságosan, az előírásoknak megfelelően működnek, az üzenetek Google, AdBlock és GDPR kompatibilisek.

Ez csak néhány példa arra, hogyan használhatod marketing stratégiád részeként az Optimonkot. A legeredményesebb megoldás pedig minden esetben testreszabott, a Te vállalkozásod igényeihez, a vásárlóid viselkedéséhez igazodik. Ha már ismered őket, a kampányok tervezése és létrehozása egyszerűbb feladat lesz. Ha még nem vagy tisztában vele, akkor se keseredj el, mert minden egyes kampány értékes adatokkal szolgál, melyeket alapul véve a vásárlóidra szabott kampányokat tudunk létrehozni.

Te magad szeretnéd létrehozni és testreszabni Optimonk kampányaidat? Segítek átadni azokat a szempontokat, mellyekkel eredményesen növelheted az ügyfél elégedettséget és a bevételeidet! Tanulj velem!

Akár meglévő kampányaidat optimalizálnád, akár még csak most kezdenéd az Optimonkot a marketing stratégiád részévé tenni, a tervezéstől a kivitelezésig a segítségedre leszek. Dolgozz velem!

Feliratkozás

Iratkozz fel hírlevelemre, ahol rendszeresen olvashatsz aktuális újdonságokról. iparági hírekről, de konkrét esettanulmányokkal, elemzésekkel, sztorikkal is találkozhatsz.

Sikeres feliratkozás

Sikeres feliratkozás

Köszönöm, hogy feliratkoztál!

Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

Az e-kereskedelem és a digitális marketing területén ROI-ra fókuszáló marketing kampányokat alkotok meg ügyfeleim számára. Elsősorban a startupok, a kis- és középvállalkozások növekedését, skálázódását segítem, de partnerként digitális marketing ügynökségek eredményességében is támogatást nyújtok.

Részletek
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes tudást egyéni módszerekkel!

Az online marketing mai napig leghatékonyabb eszközeit mutatom meg Neked és egyedi oktatási módszertanommal garantálom, hogy használható tudásra teszel szert. Ha Te magad szeretnéd kezelni kampányaid, vagy csak érteni akarod a szakértőket, akikkel együtt dolgozol, sajátítsd el könnyedén a számodra szükséges tudást! Ismerjük meg egymást egy díjmentes 20 perces konzultáción!

Részletek

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam