Termék fogalma
Értékei alapján lehet alaptermék. Az az alap funkció, alapérték, amelyet kifejt. Pl. a Coca-Cola alap funkciója is a szomjoltás. A második szinten az alaptermék értékei formát kapnak (ízt, színt, csomagolást, stb.) Ez bővített szolgáltatásokkal tovább növelhető értéket ad.
Jellegük szerint 4 fajtája lehet:
fogyasztói termék: ha a termék felhasználója a fogyasztó, akkor az fogyasztói termék. Üzleti termék akkor válik belőle, ha egy cég vagy vállalat használja. Egyes termékek egyszerre mindkét kategóriában is jelen vannak (számítógépmonitor).
ipari termék: itt is van átjárás, mert ha valakinek otthon hobbiból van laptopja, az fogyasztói termék, de ha valakinek munkaeszköze, akkor az ipari termék lesz.
digitális termék: digitálisan készül el, és egy másik eszköz szükséges ahhoz, hogy használni tudjuk. Ilyen lehet egy webhely, egy online fotó, videó vagy táblázat is.
szolgáltatás: nem kézzel fogható termék, de mégis ide tartozik. Ezek általában nem tárolható dolgok. Pl. online oktatás vagy csomagküldés.