Keresőmotor találati oldal leírása
A keresőmotorok gyakran a felhasználók böngészési és keresési előzményeihez igazítják a találati oldalakat, így azok folyamatosan változnak.
A találati oldalon organikus (ingyenes) és fizetett találtok is vannak. Előbbiért felel a keresőmotor algoritmusa, amelyhez a SEO-ra, vagyis a keresőoptimalizálásra is szükség van.
Többször előfordul, hogy egy keresésre több fizetett találat (hirdetés) jelenik meg, mint organikus elem. Ez a keresőszándéktól függ, amelyet a keresőmotor próbál megállapítani.
Ez 3 féle lehet:
Információs: A felhasználó információszerzés miatt keres egy adott témára.
Navigációs: Legtöbbször a felhasználók egy webhelyet szeretnének megtalálni, de nem tudják a cég nevét vagy nem emlékeznek az URL-re.
Tranzakciós: Vásárlói szándékot feltételez, amelyre olyan keresési kifejezések utalhatnak, mint az “olcsó”, “akciós” vagy “ára”.