Facebook leírása

A világ legismertebb közösségi hálózata, ahol a felhasználók többféle módon kommunikálhatnak. Ma már az online marketing egyik legfontosabb eszköze lett.

A világ legnagyobb közösségi hálózata – 2,85 milliárd aktív felhasználó
A Harvard egyetemen indult 2004 februárjában
2004 óta létezik, akkor még csak belső hálózatként
Mark Zuckerberg és Edward Saverin
2006 óta nyilvános
2008 óta Magyarországon – felhasználók fordításával
2012. május 18-án, délután 17 órakkor vezették be a tőzsdére - tarolt, 3 év alatt megelőzött olyan régi mamutcégeket, mint például az IBM.
2017-ben közel 40 milliárd dolláros hirdetési bevétel
Az internetet használó nők 83%-a, férfiak 75%-a használja a Facebookot
Az Egyesült Államokban a felnőttek teljes létszámának 69%-a használja
Egy átlag Facebook-felhasználónak 155 bejelölt ismerőse van
A Facebook-felhasználók 96%-a valamilyen mobil eszközzel össze van kötve
Az 50-64 év közötti emberek 72%-a használ Facebookot
83 millió álprofil létezik
Egy átlagos Facebook-látogatás 20 percet vesz el tőlünk.
A 18-24 év közötti felhasználók 50%-a a Facebookra látogat, mikor felébred.
300 millió fotó kerül feltöltésre naponta.
Havi szinten 5 milliárd új kommentet kell a Facebook adatbázisának eltárolnia.
100 millió óra videó kerül megnézésre naponta. Ezeknek a 85%-a a hangeffektus nélkül kerül megtekintésre
A Facebook 101 nyelven érhető el.
A Facebook like gomb 1,13 trillió alkalommal lett megnyomva eddig összesen. Viszonyításképpen, 7,53 milliárd a teljes világnépesség.
A párizsi terrortámadások után a Facebook felhasználók 42%-a használt filtereket a profilképeinél.
A Facebook nyomon követi a felhasználók által meglátogatott webhelyeket még a kijelentkezést követően is.
A Facebook URL cím végéhez a /4 hozzáadása automatikusan Mark Zuckerberg Facebook oldalára vezet.
Senki sem tudja letiltani Mark Zuckerberget
Nettó vagyona 33 milliárd USD
2014-ben Shakira lett az első híresség, aki elérte a 100 milliós követőtábort
Az első arculatában Al Pacino volt a fejlécben, a színe pedig azért lett kék, mert Mark Zuckerberg piros és zöld színtévesztő.
Az oldalt 2009-ben Kína betiltotta – Szíriában és Iránban is tiltott
Nagy-Britanniában egy nő azért kapott 20 hónap börtönt, mert hamis profilról küldött üzeneteket saját magának
A kutatások szerint háromból egy ember elégedetlen lesz önmagával szemben, miután felmegy a Facebookra
Körülbelül 30 millió halott embernek „létezik” még az oldala
Naponta 600 ezer hekker kísérlet támadja meg az oldal szervereit
2011. március 2-án Gamal Ibrahim egyiptomi férfi a Facebook nevet adta újszülött kislányának, amit azzal indokolt, hogy szerette volna kifejezni háláját a közösségi oldal iránt, amiért a Facebook segítette Mubarak elüldözését
2008-ban az eddig is a legidősebb felhasználóként számon tartott 102 éves Ivy Bean csatlakozott a Facebook csapatához, aki akkor egy bradfordi ápolási otthonban élt. Regisztrációja után számos rajongói oldal készült a tiszteletére. 104 évesen halt meg
2010 áprilisában a South Park egyik részben Frászbook néven parodizálta a közösségi oldalt.
2010. október közepén több millió Facebook-tag egyedi azonosítója került át több reklámcég rendszerébe. A The Wall Street Journal szerint olyan felhasználókat is érint, akik bizalmasnak jelölték a profiljukat. Néhány esetben az alkalmazások a barátok e-mail címét is elérhetővé tették a reklámcégek előtt. Azt nem lehet tudni, hogy mióta lopják az adatokat.
November végén a Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége bírósági eljárást indított a Facebook ellen, mert szerintük a Facebook egyáltalán nem veszi figyelembe az európai adatvédelmi törvényeket
2011 májusában a Facebook megbízott PR-céget, hogy járassa le a Google-t. Egyik cégre se volt hatással
2021 októbere –globális leállás (Messenger, Whatsapp, Instagram)
Konfigurációs változtatás - Több órán át tartott, a belső rendszereket is érintette, ezért nem tudták korábban javítani
A részvényárfolyam zuhanás miatt 7 milliárd dollárt buktak
Előhozta a korábbi kritikákat, amelyeket addig „ki tudtak dumálni”
Adatvédelmi problémák, nem lép fel elég hatékonyan az álhírek, az összeesküvés-elméletek vagy a gyűlöletbeszéd terjedése ellen, választások manipulálását és népcsoportok erőszakos üldözését tette lehetővé, hozzájárult a fiatalok képernyőfüggéséhez, testképzavarához és növekvő depressziójához.

2021 WSJ cikksorozat – The Facebook-files
Kiszivárogtatás
az elit számára lehetővé tette a szabályok megkerülését;
tisztában van azzal, hogy az Instagram rossz hatással van a kamasz lányok mentális egészségére!!!
a nagy algoritmusváltással a megosztó és gyűlöletkeltő tartalmak, valamint az álhírek kerültek előtérbe;
nem tesz meg mindent a drogkartellek és az embercsempészek facebookos tevékenysége ellen;
a pandémia idején szembesült azzal, hogy képtelen kordában tartani a platformon terjedő hamis információ áradatát;
a még fiatalabb korosztályok bekebelezését is tervezi a vállalat további növekedése érdekében.

Összesen hatmilliárd percet töltenek a netezők minden nap az oldalon
Az elérések 75%-a a poszt közzétételét követő első 5 órában megy végbe.
A pénteki napokon közzétett bejegyzések a legtöbb elérést és hozzászólást eredményezik. A videók esetében is.
Poszt sikeressége: Aktuális, közérdeklődése számot tartó, figyelemfelkeltő, „Nekem szól”, rendszeresség, vitaindító, megmozgató, emoji, videók/fotók
Mikor posztoljunk? Felmérés – legaktívabb időszakok? Amint valami új információ van? Elég egyszer egy frissülő cikket? Hagyni kell szünetet a posztok között?
Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

De csak ha a megfelelő eszközöket használod. Ellenkező esetben életed nagy bukása is lehet.

Éppen ezért fontos, hogy korszerű, ROI-ra fókuszáló marketingstratégiát alkalmazz. Tapasztalt szakértőként újító digitális módszerekkel támogatom céged növekedését. KKV-k, nagyvállalatok és marketingügynökségek is bátran fordulhatnak hozzám.

Többet szeretnék tudni!
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes marketingtudást!

Ez neked szól, ha szeretnéd saját magad kezelni kampányaidat. És nemcsak úgy-ahogy, hanem tényleg jól.

A marketing leghatékonyabb eszközeit mutatom be – alaposan, mégis érthetően. Egyedi oktatási módszeremmel garantálom, hogy nem maradnak megválaszolatlan kérdéseid.

Többet szeretnék tudni!

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam