E-A-T jelentése
A koncepció a Google minőségellenőrök számára kiadott kézikönyvéből (Search Quality Raters Guidelines) ered, szélesebb körben a 2018-as „Medic” algoritmusfrissítés után terjedt el.
Ezek alapján a Google az alábbi szempontok alapján igyekszik megállapítani egy oldal minőségét:
Az oldal célja (és hogy milyen hatékonyan teljesíti az oldal ezt a célt)
Szakértelem, tekintély és megbízhatóság (E-A-T)
A fő tartalom minősége és mennyisége
Információk a webhelyről
Hírnév
Ha a tényezők azonosak, az az oldal számít majd jobb minőségűnek a Google szemében, amelyik a legtöbb szakértelmet, tekintélyt, illetve megbízhatóságot mutatja.
Az E-A-T valójában nem egy konkrét számadatokkal kifejezhető mutató, így nem számít közvetlen rangsorolási szempontnak. A Google azonban képes megállapítani a szakértelmet, a tekintélyt és a megbízhatóságot más szempontok alapján, amelyeket , aztán felhasználhat a rangsoroláshoz.