Awareness jelentése, fogalma

Az "awareness" kifejezés a marketing és kommunikáció területén a márkatudatosságot jelöli, vagyis azt a fokot, melyben a fogyasztók ismerik és felismerik egy márka létezését, termékeit, szolgáltatásait, és azok jellemzőit. A márkatudatosság építése kulcsfontosságú minden vállalkozás számára, mert ez alapozza meg a márka erősségét, növeli a fogyasztói bizalmat, és segíti az értékesítési eredmények elérését.

A márkatudatosság szintjei:
Top-of-mind awareness: Ez a legmagasabb szintű tudatosság, amikor a fogyasztók elsőként egy adott márkára gondolnak egy termékkategóriával kapcsolatban.
Brand recall: A márkaemlékezet azt jelenti, hogy a fogyasztók képesek felidézni a márka nevét anélkül, hogy konkrét emlékeztetőre, vagy vizuális segítségre lenne szükségük.
Brand recognition: A márka felismerése azt jelenti, hogy a fogyasztók képesek felismerni a márkát, ha látják a logót, a szlogen vagy egyéb vizuális azonosítókat.
Unaided awareness: Az önálló tudatosság, amikor a fogyasztók spontán módon emlékeznek a márkára.
Aided awareness: A segített tudatosság, amikor a fogyasztók csak akkor képesek felidézni a márkát, ha segítséget kapnak, például látják a logót vagy a termék nevét.
Hogyan építhető a márkatudatosság:
Reklám: A televíziós, rádiós, online és nyomtatott médiahatásos eszközök a márkatudatosság növelésére.
PR és médiaszereplések: A sajtóban, hírekben való jelenlét vagy az influencer marketing segíthet a márkaismeret növelésében.
Szponzoráció és események: A márkák gyakran válnak nagy rendezvények, mint sportesemények vagy kulturális események szponzoráivá, hogy növeljék tudatosságukat.
Digitális marketing: SEO, közösségi média kampányok és online hirdetések segítenek elérni a célcsoportot az interneten.
Direkt marketing: Célzott üzenetek, e-mailek és postai küldemények segítségével közvetlenül a fogyasztókhoz szólíthatunk.
A márkatudatosság növelése hosszú távú folyamat, amely stratégiai tervezést, következetes kommunikációt és folyamatos erőfeszítést igényel. A cél az, hogy a márkát egy adott piaci szegmensben a fogyasztók számára ismertté, elismertté és vonzóvá tegyük, ezáltal növelve az eladásokat és elősegítve a márkahűség kialakulását.
Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

De csak ha a megfelelő eszközöket használod. Ellenkező esetben életed nagy bukása is lehet.

Éppen ezért fontos, hogy korszerű, ROI-ra fókuszáló marketingstratégiát alkalmazz. Tapasztalt szakértőként újító digitális módszerekkel támogatom céged növekedését. KKV-k, nagyvállalatok és marketingügynökségek is bátran fordulhatnak hozzám.

Többet szeretnék tudni!
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes marketingtudást!

Ez neked szól, ha szeretnéd saját magad kezelni kampányaidat. És nemcsak úgy-ahogy, hanem tényleg jól.

A marketing leghatékonyabb eszközeit mutatom be – alaposan, mégis érthetően. Egyedi oktatási módszeremmel garantálom, hogy nem maradnak megválaszolatlan kérdéseid.

Többet szeretnék tudni!

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam