AIDA fogalma

Az AIDA az Attention (figyelem), Interest (érdeklődés), Desire (vágy), és Action (cselekvés) szavakból összeálló mozaikszó, amely a hirdetési folyamat négy szakaszát jelöli meg. Ezeken a lépcsőfokon megy végig egy marketinges, ha kampányt tervez. Az AIDA modellt Elias St. Elmo Lewisnak köszönhetjük, aki az 1890-es években hozta létre

Attention (Figyelem) vagy Awareness (tudatosság)
Az első lépcső, ugyanis minden hirdetés célja, hogy fel tudjuk hívni a figyelmet. Ezt valami olyan dologgal lehet elérni, ami kizökkenti az ügyfél abból, amit épp csinál, és a hirdetésünkre fókuszál. Ennek egyik módja lehet a sokkoló tartalom, vagy egy váratlan helyszín, ahol szembetalálkozik a hirdetésünkkel. De természetesen a legjobb megoldás többnyire a legegyszerűbb is: ugyanis a személyre szabás sokszor sokkal jobban működik.

Interest (Érdeklődés)
Ha megszereztük a figyelmet, akkor “már csak” az érdeklődést kell előhívni a potenciális ügyfélből. Ez sokszor sokkal nehezebb, mint a figyelmet magunkra irányítani. Kerüljük a hosszú, száraz szövegeket, inkább a humoros, szórakoztató szövegek és képek eszközéhez nyúljunk.

Desire (Vágy) vagy Decision (döntés)
Megvan a figyelem, és az érdeklődés is, ugyanis nem hagyták ott a hirdetésünket pár másodperc után. Ahhoz, hogy vágyat keltsünk a vásárlóban, hogy neki ez a termék kell, ahhoz célszerű olyan környezetbe helyezni, amivel az ember könnyen tud azonosulni.
Ráadásul nem csak egy pozitívumot emelünk ki, hanem pozitívumok egész sorát, amivel végső soron elérjük, hogy a vásárló azt mondja, ez a termék neki kell.

Action (Cselekvés)
Az utolsó - és talán az egyik legnehezebb- lépés, hogy elérjük, a vásárló befejezze konverziót, ami jelen esetben a vásárlás. Erre kell ösztönözni a vásárlókat, azaz alkalmazni kell a Call to Actiont. A „Vásároljon most”, „Amíg a készlet tart”, “Ingyenes szállítás ma” és ehhez hasonlók mind arra törekednek,hogy megtegyük.
Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

Az e-kereskedelem és a digitális marketing területén ROI-ra fókuszáló marketing kampányokat alkotok meg ügyfeleim számára. Elsősorban a startupok, a kis- és középvállalkozások növekedését, skálázódását segítem, de partnerként digitális marketing ügynökségek eredményességében is támogatást nyújtok.

Részletek
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes tudást egyéni módszerekkel!

Az online marketing mai napig leghatékonyabb eszközeit mutatom meg Neked és egyedi oktatási módszertanommal garantálom, hogy használható tudásra teszel szert. Ha Te magad szeretnéd kezelni kampányaid, vagy csak érteni akarod a szakértőket, akikkel együtt dolgozol, sajátítsd el könnyedén a számodra szükséges tudást! Ismerjük meg egymást egy díjmentes 20 perces konzultáción!

Részletek

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam