AIDA fogalma

Az AIDA az Attention (figyelem), Interest (érdeklődés), Desire (vágy), és Action (cselekvés) szavakból összeálló mozaikszó, amely a hirdetési folyamat négy szakaszát jelöli meg. Ezeken a lépcsőfokon megy végig egy marketinges, ha kampányt tervez. Az AIDA modellt Elias St. Elmo Lewisnak köszönhetjük, aki az 1890-es években hozta létre

Attention (Figyelem) vagy Awareness (tudatosság)
Az első lépcső, ugyanis minden hirdetés célja, hogy fel tudjuk hívni a figyelmet. Ezt valami olyan dologgal lehet elérni, ami kizökkenti az ügyfél abból, amit épp csinál, és a hirdetésünkre fókuszál. Ennek egyik módja lehet a sokkoló tartalom, vagy egy váratlan helyszín, ahol szembetalálkozik a hirdetésünkkel. De természetesen a legjobb megoldás többnyire a legegyszerűbb is: ugyanis a személyre szabás sokszor sokkal jobban működik.

Interest (Érdeklődés)
Ha megszereztük a figyelmet, akkor “már csak” az érdeklődést kell előhívni a potenciális ügyfélből. Ez sokszor sokkal nehezebb, mint a figyelmet magunkra irányítani. Kerüljük a hosszú, száraz szövegeket, inkább a humoros, szórakoztató szövegek és képek eszközéhez nyúljunk.

Desire (Vágy) vagy Decision (döntés)
Megvan a figyelem, és az érdeklődés is, ugyanis nem hagyták ott a hirdetésünket pár másodperc után. Ahhoz, hogy vágyat keltsünk a vásárlóban, hogy neki ez a termék kell, ahhoz célszerű olyan környezetbe helyezni, amivel az ember könnyen tud azonosulni.
Ráadásul nem csak egy pozitívumot emelünk ki, hanem pozitívumok egész sorát, amivel végső soron elérjük, hogy a vásárló azt mondja, ez a termék neki kell.

Action (Cselekvés)
Az utolsó - és talán az egyik legnehezebb- lépés, hogy elérjük, a vásárló befejezze konverziót, ami jelen esetben a vásárlás. Erre kell ösztönözni a vásárlókat, azaz alkalmazni kell a Call to Actiont. A „Vásároljon most”, „Amíg a készlet tart”, “Ingyenes szállítás ma” és ehhez hasonlók mind arra törekednek,hogy megtegyük.
Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

De csak ha a megfelelő eszközöket használod. Ellenkező esetben életed nagy bukása is lehet.

Éppen ezért fontos, hogy korszerű, ROI-ra fókuszáló marketingstratégiát alkalmazz. Tapasztalt szakértőként újító digitális módszerekkel támogatom céged növekedését. KKV-k, nagyvállalatok és marketingügynökségek is bátran fordulhatnak hozzám.

Többet szeretnék tudni!
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes marketingtudást!

Ez neked szól, ha szeretnéd saját magad kezelni kampányaidat. És nemcsak úgy-ahogy, hanem tényleg jól.

A marketing leghatékonyabb eszközeit mutatom be – alaposan, mégis érthetően. Egyedi oktatási módszeremmel garantálom, hogy nem maradnak megválaszolatlan kérdéseid.

Többet szeretnék tudni!

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam