AdWords fogalma
2001-ben indult, és az első ún. "pay-per-click", PPC, vagyis kattintásoként fizető szolgáltató volt. Bár egyszerű hirdetést létrehozni, nagy hozzáértést igényel, ugyanis jóval többet költhetünk, ha rosszul van beállítva egy hirdetés, mintha szakemberre bíznánk. Megszabhatjuk, milyen kulcsszóra jelenjen meg a hirdetés, és hogy mekkora összeget vagyunk hajlandók egy-egy kattintásért fizetni. Az, hogy a hirdetés milyen pozícióban jelenik meg erre az összegre, a többi hirdetőtől is függ. Mint egy aukción. Ehhez kell a megfelelő szakértelem.
Egy címsorból, egy kétsoros szövegből és egy URL címből áll, amelyre a hirdetésre kattintva juthat el a felhasználó.
Az organikus találatok felett jelennek meg a fizetett hirdetések a Google találati oldalán. Mindig a legfelső teljesít a legjobban, azaz a Google számára a legtöbbet termel. Ezt két tényező határozza meg: a maximális lici és a CTR, vagyis átkattintási arány.