PPC jelentése
A PPC hirdetés kulcsszavakra épül, amelyeket a hirdető ad meg, és amely összeköti a célközönség lekérdezésével - azaz azzal a kifejezéssel, amit a keresőbe beírnak. A hirdető egyezési típus beállításától függ, hogy egy kulcsszó mennyire pontosan célozza meg a lekérdezéseket.
A PPC hirdetések versenyében nem az az aukció nyer a keresőmotorban, aki a legtöbbet fizet. Más szempontokat is figyelembe vesznek, amikor a fizetett hirdetéseket rangsorolják. Ez keresőmotoronként eltérő, ugyanis más algoritmust használnak, amelyeknek más szempontok fontosak, és más súllyal.
A Google-nek fontos az
ajánlattétel összege
a hirdetés relevanciája
annak minősége,
honnan jött a keresés
Hogy mennyire releváns egy hirdetés, az a Google rendszerében a minőségi mutató határozza meg, ami az eddigi átkattintási arányból (CTR), a hirdetéshez kapcsolódó kulcsszavakból, a landing (érkező) oldal minőségéből tevődik össze.