Akkor beszélünk linkmarketingről, amikor elérjük, hogy egy oldal kiteszi a te oldalad linkjét a saját oldalára - azaz hivatkozik rád. Ha több ilyen hivatkozás is van, akkor a keresőmotorok releváns tartalomként értékelhetik az oldalad, aminek köszönhetően nő a PageRanked. Ez persze nem ilyen egyszerű, hiszen csak azokat az oldalakat értékeli a kereső pozitívan, amelyeknek a PageRankje eleve jó. A spam oldalakon elhelyezett linkeket akár büntetheti is a kereső, és a Google Fekete Listájáról nem egyszerű lekerülni.
A kereső azt is figyelembe veszi, hogy melyik szót és mire linkelték: azaz egyezik-e a kettő.
A linkszerzés másik módszere a linkcsere, amikor felajánlod a linked a másikért cserébe. A keresztlinkelést viszont nem étékeli a Google, azaz ha ugyanarra az oldalra mutat a linked, ahonnan jött a visszalinkelés.
Nem minden visszahivatkozás ugyan olyan értékes, és egyes linkmarketing módszereket a keresőmotorok egyenesen tiltanak, és büntetnek is értük.