Kulcsszóegyezési típusok fogalma
Minél szigorúbb egy kulcsszóegyezési típus, annál kevesebb keresésre jelenhet meg a hirdetésed. De ez nem mindig baj. Fontos, hogy ez csak azt befolyásolja, hogy milyen keresésekre jelenhet meg a hirdetésed. De hogy milyen eséllyel jelenik is meg, azt több tényező befolyásolja.
Általános egyezés
A legszélesebb közönséget éri el, de ez a hátránya is, hiszen olyanok is láthatják, akiket nem érdekel az ajánlatod. Minden olyan keresésre megjelenhet, amely bármelyiket tartalmazza az általad megcélzott szavak közül, és bármilyen sorrendben.
Kifejezésegyezés
Eggyel szigorúbb szint, ugyanis a hirdetésed csak akkor jelenhet majd meg, ha pontosan abban a sorrendben használja a keresőszavakat, amilyen sorrendben te is megadtad őket a célzáskor. 2019 óta a Google a rokonértelmű szavakat, többes számokat, illetve a szavak közeli változatait is figyelembe veszi.
Pontos egyezés
A legszigorúbb típus. Régebben csak akkor jelentek meg a hirdetések egy felhasználónak, ha betűről betűre megegyeztek. A Google később itt is enyhített, így ma már (a többi típushoz hasonlóan) beleveszi a célzásba a szavak többes számát, szinonimáit, illetve szorosan kapcsolódó változatait is. Viszont ez a típus segíthet kizárni azokat a felhasználókat, akik nem vásárlási szándékkal keresnek a Google-on.