10 végzetes hiba Google Cégem-profilodon, ami miatt pénzt veszítesz. Nézd meg, mit ront el a legtöbb vállalkozó!

10 végzetes hiba Google Cégem-profilodon, ami miatt pénzt veszítesz. Nézd meg, mit ront el a legtöbb vállalkozó!

Egy bizonyítottan hatékony marketingeszköz, ami ráadásul teljesen ingyenes is. Ez minden vállalkozó álma. De valóban csak álom lenne?

Mi van, ha azt mondom, hogy a Google Cégem ezt mind tudja? Sőt, még többet is… A trükk csak az, hogy megfelelően kell optimalizálni.
Olvasd tovább a cikket, hogy megtudhasd, mi a 10 legnagyobb hiba, amit a Google Cégem-profilod elkészítésénél elkövethetsz. Ha pedig készen állsz a szakszerű optimalizálásra (és az új ügyfelekre), akkor vedd fel velem a kapcsolatot itt!

Mi az a Google Cégem?

A Google Cégem egy teljesen ingyenesen használható, online eszköz vállalkozások részére. Segítségével céged megjelenhet a Google Keresőben és a Google Térképen.

A Google Cégem rengeteg új érdeklődőt hozhat

Emellett felveheted a kapcsolatot az ügyfelekkel, posztokat tehetsz közzé, bemutathatod termékeidet és szolgáltatásaidat, és akár még online rendeléseket is fogadhatsz.

Milyen vállalkozásoknak érdemes Google Cégem-profilt használnia?

Google Cégem-profilt olyan vállalkozás részére készíthetsz, aminek van valamilyen fizikai jelenléte. Ez lehet egy fizikai telephely, de az is teljesen rendben van, ha csak kiszállást vállalsz (pl. vízvezetékszerelőként).
Ha céged kizárólag online működik, tehát nincs semmilyen helyi szolgáltatási területe, akkor nem hozhatsz létre Google Cégem-profilt.

Így néz ki az én Google Cégem-profilom

Amennyiben lehetőséged van rá, mindenképpen érdemes Google Cégem-profilt készítened. Hogy miért?

Nézzük a Google Cégem legfőbb előnyeit:

  • Megjelenhetsz a Google keresési találatai között, illetve a Google Térképen is. Ha például egy felhasználó rákeres a „fodrász a 15. kerületben” kifejezésre, adott esetben a te céged is a releváns találatok között lesz. Ha azonban nincs Google Cégem-profilod, vállalkozásod nem jelenik meg, így potenciális ügyfeleket veszíthetsz.
  • Ügyfeleid megoszthatják a véleményüket cégedről, így segítve meggyőzni az új érdeklődőket.
  • A potenciális ügyfelek azonnal látják a cégedhez tartozó címet, telefonszámot és weboldalt, így egy kattintással felvehetik veled a kapcsolatot.
  • Ingyenes statisztikákat kaphatsz arról, hányan kerestek a cégedre, hányan kattintottak a weboldaladra, és mely kulcsszavakra jelentél meg.

A 10 leggyakoribb hiba a Google Cégem-profiloknál

1. A profilodon szereplő adatok hiányosak vagy pontatlanok

Google Cégem-profil létrehozása során elsődleges fontosságú, hogy ne legyenek pontatlan vagy hiányosan megadott adatok. Ezek ugyanis negatívan befolyásolják megítélésedet, és alacsonyabb helyezést eredményezhetnek a Google keresőjében és a Google Térképen.
Ha hiányoznak vagy nem pontosak a főbb adatok (pl. nyitvatartási idő, cím), akkor az ügyfelek nagyobb eséllyel kattintanak át versenytársaidhoz.
Megoldás

Figyelj, hogy helyesen szerepeljenek az alábbi adatok:

  • Cégnév, cím, telefonszám
  • Nyitvatartási idő
  • A weboldal linkje (ha releváns)
  • A vállalkozás kategóriája
  • Leírás a vállalkozásról
  • Szolgáltatások, termékek, menük, árak.

2. Nincs (elég) fénykép a profilodon

Hasonlóan problémás, ha Google Cégem-profilod nem tartalmaz elegendő fényképet. Így ugyanis a potenciális érdeklődők nem kapnak vizuális szemléltetést tevékenységedről. 

Mivel a fényképeknek kiemelt szerepe van a marketingben, a több vagy jobb minőségű fotókkal rendelkező versenytársaid könnyedén átcsábíthatják magukhoz ügyfeleidet.

Megoldás

Tölts fel minél több releváns, esztétikai szempontból is megnyerő, jó felbontású képet.

Érdemes képeket feltölteni például az alábbiakról:

  • Logó
  • A fizikai üzlet külső és belső terei
  • Termékek és szolgáltatások
  • Menük és árlisták
  • Személyzet.
A fotók feltöltésekor mindig kövesd a Google javaslatait.

3. Rossz kategóriába soroltad a cégedet

Mikor létrehozod Google Cégem-profilodat, vállalkozásodat a megfelelő kategóriába kell sorolnod. Ha ezt nem teszed meg, vagy nem megfelelő kategóriát állítasz be, az drasztikus hatással lehet keresési helyezésedre. 

Ilyenkor ugyanis olyan kereséseknél jelenhetsz meg, amik valójában nem relevánsak számodra. Potenciális ügyfeleid ugyanakkor nem látják majd cégedet.

Képzeld el például, hogy légkonditisztítással foglalkozol. Ha nem állítod be megfelelően a cégkategóriát, a Google félreérti a tevékenységedet, és rossz kategóriába sorol be, például a vízvezetékszerelők közé.

Ezek után hiába koszos a légkondim, a Te cégedet nem jeleníti majd meg nekem. Téged ajánl azonban akkor, ha csőtörésem van. Hát, ebből aztán nem lesznek új ügyfeleid…


A képen piros keretben láthatod az általam beállított cégkategóriát

Megoldás

Szánj időt a megfelelő kategória beállítására. Lehetőség szerint használj elsődleges és másodlagos kategóriát is.
Figyelj arra, hogy csak az általad valóban végzett tevékenységeket jelöld be. Ha olyan kategóriákat is megjelenítesz, amikkel valójában nem foglalkozol, azzal megsérted a Google szabályait, ami súlyos következményekkel járhat.

4. Nem megfelelő kulcsszóhasználat

Google Cégem-profilodon épp olyan fontos a megfelelő kulcsszóhasználat, mint egy blogbejegyzésnél. Az okosan alkalmazott kulcsszavak segítenek, hogy még több ügyfelet szerezhess.

Ha azonban túl kevés, túl sok vagy nem releváns kulcsszavakat használsz, akkor potenciális érdeklődőket veszíthetsz.

Megoldás

Gondold át, milyen kulcsszavak a leginkább relevánsak céged szempontjából. Ha például fodrászként ügyesen használod a „gyermekfodrász” vagy a „göndörfodrász” szavakat, még több érdeklődő találhat rád.
A kulcsszavakat a cégleírásban, a szolgáltatások felsorolásánál, a posztokban, a képek nevében és a véleményekre adott válaszokban is érdemes megjeleníteni.

Figyelj arra, hogy nemcsak a túl kevés, de a túl sok kulcsszó is hátrányos lehet. Ha halmozod a kulcsszavakat, az könnyen természetellenesnek hathat, ami elriasztja a vevőket.

5. Nincsenek vélemények

A Google Cégem egyik legnagyobb előnye, hogy ügyfeleid véleményt is írhatnak cégedről, amit az érdeklődők egy kattintással elolvashatnak. 
Ha azonban nincsenek vélemények cégedről, az bizalmatlanságot ébreszt. Ráadásul a Google a vélemények számát, gyakoriságát és szövegét is figyelembe veszi a helyi rangsorolás kialakítása során.

A szöveges vélemények fokozzák a potenciális ügyfelek bizalmát a cég felé

Megoldás

Kérd meg ügyfeleidet, vásárlóidat, hogy írjanak véleményt vállalkozásodról. Ezt megkönnyítendő érdemes egy értékeléskérő linket küldened e-mailben, vagy egy értékeléskérő QR-kódot kiraknod fizikai boltodban.

Fontos, hogy soha ne kérj vagy vásárolj hamis véleményeket. Ezzel ugyanis súlyosan megsérted a Google szabályait, aminek akár teljes tiltás is lehet a vége.

6. Nem válaszolsz a véleményekre (negatívra és pozitívra egyaránt!)

Már vannak vélemények profilodon? Szuper! Ha azonban nem válaszolsz rájuk, akkor nagy ziccert hagysz ki.
A véleményekre való válaszadás ma már egyfajta alapelvárás a cégek felé. 

Ha nem válaszolsz a véleményekre, az azt jelezheti, hogy nem törődsz a vevőiddel. Ráadásul a Google rangsora szempontjából sem mindegy, hogy milyen aktivitást mutatsz.

Megoldás

Válaszolj az összes véleményre – akár pozitívak, akár negatívak.

Közben pedig mindig ügyelj a professzionális hangnemre.

Ha pozitív véleményt kapsz, köszönd meg, emeld ki szolgáltatásaidat, és adott esetben jelezd a vevőnek, hogy máskor is szívesen látod.
Ha semleges véleményt kapsz, köszönd meg, és kérdezd meg, hogy miben tudnál még fejlődni.

Ha negatív véleményt kapsz, válaszod akkor is legyen kedves, tiszteletteljes. Törekedj a probléma megoldására. Akár arra is megkérheted a vevőt, hogy vegye fel veled a kapcsolatot ez ügyben.

Válaszodban érdemes lehet néhány kulcsszót is elrejteni. Itt azonban figyelj arra, hogy ez ne menjen a természetes hangzás rovására.

7. Nem posztolsz rendszeresen új tartalmakat

Google Cégem-profilodon posztokat is megjeleníthetsz. Ezek lehetőséget adnak arra, hogy akciókat, kedvezményeket és egyéb aktuális információkat ossz meg az érdeklődőkkel.

Ha nem posztolsz rendesen, az azt jelenti, hogy nem veszel igénybe egy teljesen ingyenes (és hatékony!) marketingeszközt. Ráadásul a Google is úgy érzékeli majd, hogy vállalkozásod nem elég aktív, így potenciálisan kevésbé megbízható.

Megoldás

Érdemes hetente legalább egy posztot készítened az alábbiakról:

  • Aktuális akciók, kedvezmények, események
  • Hasznos információk a termékeidről, szolgáltatásaidról
  • Nyitvatartási idő megváltozása (ha aktuális)
  • Ügyfelek véleménye
  • Képek a vállalkozásodról, termékeidről, elégedett ügyfeleidről.

8. Nem követed az elemzéseket

A Google Cégem hasznos statisztikákat szolgáltat arról, hogy hányan látják vállalkozásodat, és hogyan találnak meg az ügyfelek. 

Ha ezeket az adatokat nem követed rendszeresen, akkor profilodat sem tudod megfelelően optimalizálni.

Megoldás

Legalább heti egyszer (de inkább többször) ellenőrizd az adatokat. 

Nézd meg, milyen kulcsszavak mentek különösen jól, hol volt visszaesés, és milyen elérést értek el legutóbb feltöltött képeid vagy posztjaid. Cseréld le az elavult információkat és képeket. 

Érdemes időnként versenytársaid profilját is megnézni, és azokkal összevetve optimalizálni profilodat.

9. Nem jelzed a megváltozott nyitvatartási időt

Google Cégem esetén nem elég egyszer beállítani a nyitvatartási időt. 
Ha szabadságra mész, vagy ünnepnapokon a szokásostól eltérő nyitvatartással üzemelsz, annak mindenképpen látszódnia kell.

Google Cégem-profilodban is jelezned kell, ha céged zárva tart

Ha például éttermed zárva tart március 15-én, ám ezt nem jelzed Cégprofilodon, az érdeklődők a szokásos nyitvatartási adatokat látják. Így hiába vagy zárva, ők korgó hassal jelennek meg éttermed előtt, ami igen kínos szituációkat eredményezhet. Jobb ezt inkább elkerülni, nem igaz?
Megoldás

Ha bármilyen oknál fogva a szokásostól eltérő nyitvatartási időket alkalmazol, azt mindenképpen jelezd jó előre (akár hónapokkal korábban) Cégprofilodon. 

Ezzel kapcsolatban akár egy posztot is készíthetsz, hogy törzsvendégeid is biztosan értesüljenek a változásról.

10. Duplikált profil

Ha több profilod is van ugyanarra a helyre, az csökkentheti láthatóságodat, és akár profilod felfüggesztéséhez is vezethet. 
Ilyenkor ugyanis a Google nem tudja, melyik profilt jelenítse meg a rangsorokban, így előfordulhat, hogy végül egyiket sem fogja. A duplikált profil ráadásul az ügyfeleket is megzavarhatja, főleg ha az egyik profilon pontatlan vagy hiányos adatok szerepelnek.
Megoldás

Először is ellenőrizd a Google Térképen, hogy szerepel-e többször vállalkozásod ugyanazon a címen vagy néven. 
Ha igen, jelentsd a felesleges profilt duplikátumként, vagy kérd a profilok összevonását.

Összefoglalás

A Google Cégem manapság szinte kötelező marketingeszköz a fizikai jelenléttel rendelkező vállalkozások számára. Megfelelő optimalizálás segítségével ugyanis rengeteg új ügyfelet hozhat cégednek.

A cikkben felsorolt lépésekkel akár néhány nap alatt növelheted érdeklődőit számát. Ha azonban hosszú távon is jelentős növekedésre vágysz, érdemes tapasztalt szakértő segítségét igénybe venni.

A Toldi Marketing növekedésimarketing-szakértőjeként több száz cégnek segítettem új ügyfelekhez eljutni. Kattints ide, vedd fel velem a kapcsolatot, és legyen a Te céged a következő!

Szerezd meg az ingyenes tudásanyagokat!

Iratkozz fel hírlevelemre, ahol rendszeresen olvashatsz aktuális újdonságokról. iparági hírekről, de konkrét esettanulmányokkal, elemzésekkel, sztorikkal is találkozhatsz.

Sikeres feliratkozás

Sikeres feliratkozás

Köszönöm, hogy feliratkoztál!

Dolgozz velem! Dolgozz velem!

Dolgozz velem!

A digitális marketing sokszorosan megtérülő befektetés.

De csak ha a megfelelő eszközöket használod. Ellenkező esetben életed nagy bukása is lehet.

Éppen ezért fontos, hogy korszerű, ROI-ra fókuszáló marketingstratégiát alkalmazz. Tapasztalt szakértőként újító digitális módszerekkel támogatom céged növekedését. KKV-k, nagyvállalatok és marketingügynökségek is bátran fordulhatnak hozzám.

Többet szeretnék tudni!
Tanulj velem! Tanulj velem!

Tanulj velem!

Szerezz gyakorlati, piacképes marketingtudást!

Ez neked szól, ha szeretnéd saját magad kezelni kampányaidat. És nemcsak úgy-ahogy, hanem tényleg jól.

A marketing leghatékonyabb eszközeit mutatom be – alaposan, mégis érthetően. Egyedi oktatási módszeremmel garantálom, hogy nem maradnak megválaszolatlan kérdéseid.

Többet szeretnék tudni!

Rólam mondták

Partnereim értékelése alapján jelenleg kiváló minősítéssel rendelkezem.

Forrás és további vélemények:

Akiktől tanultam